Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 200mm f1.8?

Produkter
(logga in för att koppla)
woofes skrev:
nej det är du absolut inte ;)

otroligt trevligt och flexibelt det hade varit med 1.4x samt 2x extender.

Inte oenig!

Kanske rasar de fasta i pris;) man kan ju alltid önska att en fast 300 2,8L IS hamnar i begagnatpris runt 20kkr. Men det förblir nog en utopi.

Vad skulle en sådan kosta tror ni?
Mellan 40 & 50 kanske,, Eller kanske mellan 30-40?

Vad kostar föesten Nikons 200-400? Kanske Canon kommer med en sådan f4 IS,,,

Mvh Niclas,

froderberg skrev:
Hellre 100-300/2,8 än 200-400/4 för mig. Ibland är det bättre med 2,8 och beskära i efterhand. Så är livet som pressnisse

Jo jag håller nog med dig. Nikons 200-400 har ju blivit väldigt eftertraktad så visst finns det intressenter säkert även hos Canon.

För mig så blir 200-400 ett mellanting mellan lätt tele och långt tele. Då väljer jag tvärt hellre ett 100-300.
MEn för mitt vedkommande så ligger inte heller nuvarande 70-200 långt bort och då slipper jag ju sitta å dagdrämma om ngt som inte finns:)
Jag använder frekvent brännvidder mellan 50 och 100 så den är kanske det rätta för mig trots allt.
Om bara det fanns en kompromisslös 50-200 2,8L IS USM!!!! (MAILA CANON NU MAGNUS:;)

/Mvh Niclas,

Re: Dags att sälja

chans skrev:
Med sådana beg. priser borde man kanske sälja nu.

Ja, precis som vid bilbyte.

Morsan har en mercedes. Den är snart 5 år men är av "nyaste" modell. Om ngn månad så kommer en ny modell och hennes bil sjunker minst 20000 på ett vindkast. Helt klart skall man sälja när det man har betingar ett högt värde och det man önskar sig står för dörren.. Om det nu är ngt som står för dörre alltså som man också vill åt såklart;)!

Men jag tror nog att många behåller sin superglugg, för det är ju DEt den är:)

Mvh Niclas,

Niclasfoto skrev:
Lycka till med budgivningen! Vilken av de hoppas du på då om man får fråga?

(De såg ut att vara i ruggit fint skick båda två!!!!)

Jag har bjudit på nummer 2, det som finns i Hilversum. Jag älskar Holland och tar gärna en tripp dit för att hämta upp det, om jag nu får gluggen. Är tyvärr inte snuskigt rik så det finns en övre gräns... :-(

Och tusen tack för tipset!

ejeklint skrev:
Jag har bjudit på nummer 2, det som finns i Hilversum. Jag älskar Holland och tar gärna en tripp dit för att hämta upp det, om jag nu får gluggen. Är tyvärr inte snuskigt rik så det finns en övre gräns... :-(

Och tusen tack för tipset!

Hoppas att det går vägen, annars kommer det fler tåg framöver:)!

ANNONS
Götaplatsens Foto