Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CANON 24/1,4 EF L II USM - Tillgänglighet

Produkter
(logga in för att koppla)

Hyperion

Medlem
Hej,

Jag har nästan bestämt mig för detta objektiv, men frågan är om/när/var det går att få tag på det? Har det börjat levereras till Europa fullt ut?

Någon som har tips på butik, i Sverige eller alternativt inom EU?

Tack!

/Marcus

Det har börjat levereras. Flera butiker har säkert möjlighet att kolla om det finns för direkt liverans från Canons lager. Få butiker har det hemma, men en del har det säkert.

De flesta röster jag hört och tester jag sett säger entydigt att den nya versionen är betydligt bättre på de flesta punkter. Jag inhandlade själv ett exemplar i förra veckan, och har precis börjat använda det. Såhär långt verkar det prestera i samma höga klass som mitt 35/1.4!

/Marcus

Tack för snabbt och bra svar.

Funderar på att investera i den gamla modellen då jag fått ett mkt bra pris på den :/.

Hej,

Den nya modellen är troligen inte dubbelt så bra som den gamla, och därför inte värd den dubbla prislappen (snudd på)... Om man inte är i stort behov av maximal kantskärpa så är den gamla modellen säkert ett mycket bra alternativ. Den nya är skarpare över större delar av bilden, men du slipper inte vinjettering på större bländare oavsett modell (vilket jag anser vara något som ger dessa objektiv lite karaktär, samtidigt som det är lätt att lösa i Photoshop under efterbehandlingen om man så vill).

ANNONS
Götaplatsens Foto