Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
canon 350
- Trådstartare annizz
- Start datum
pellepiano
Aktiv medlem
Du kan ju höja ISO oxå.
Jeppe
Aktiv medlem
pellepiano skrev:
Du kan ju höja ISO oxå.
Ja, det förutsatte jag, kanske felaktigt. Vet inte varför jag glömmer bort det hela tiden. Det är naturligtvis inte självklart för alla
joppis
Aktiv medlem
annizz skrev:
kan man få den mer ljuskänslig med ett annat objektiv?? har just nu ett vanligt porträtt objektiv..
Svar ja. Det är objektivets bländarvärde som bestämmer ljuskänsligheten. Vad har du objektiv nu? Dina bilder visar allt från 18-52mm om man kikar som hastigast så jag gissar att du har kit-objektivet?
Ett objektiv som skulle öka ljuskänsligheten markant jämfört med det objektivet är Canon EF 50mm f/1.8 som kostar runt 1100kr.
/Joel
Andreas Lestander
Aktiv medlem
För dig vore kanske ett Canon EF 50mm/1,8 något att överväga. Det är en fast 50mm glugg som på en 1,6 corpkamera (350D) bör motsvara en bra porträttglugg. Den är också ljusstark och billig. Det negativa med den är att den är ranglig och inget vidare byggd, men optiken har mycket att komma med.
Mvh/Andreas
Mvh/Andreas
Rogerber
Aktiv medlem
BulletBreath skrev:
För dig vore kanske ett Canon EF 50mm/1,8 något att överväga. Det är en fast 50mm glugg som på en 1,6 corpkamera (350D) bör motsvara en bra porträttglugg. Den är också ljusstark och billig. Det negativa med den är att den är ranglig och inget vidare byggd, men optiken har mycket att komma med.
Mvh/Andreas
Ett Canon EF 50 f1.4 är underbart på en 350D.
Enormt snabb focus och ett ljus som är underbart.
Nackdelen är att det kostar runt 3700kr.
Det är ett bra porträtt objektiv.
annizz
Aktiv medlem
hej hej jo jag har försökt med allt, även att höja ISO.. Nu har jag det objektivet som jag fick med när jag köpte kameran.. kommer inte ihåg exakt vilket objektiv jag har men det är väl det vanligaste.. så ja kanske 18-52 mm, ska kolla när jag kommer hem..
blir bara så irriterad att jag får oskarpa bilder ganska ofta och den är usel i mörker, sen att den försöker ta bilden typ 100 gånger innan den tar är ju inte heller så kul..
blir bara så irriterad att jag får oskarpa bilder ganska ofta och den är usel i mörker, sen att den försöker ta bilden typ 100 gånger innan den tar är ju inte heller så kul..
joppis
Aktiv medlem
Ett litet tillägg. Även om du bländar ner ett ljusstarkt objektiv så är en stor fördel dels att sökaren blir ljusare om du fokuserar manuellt samt att autofokusen jobbar med objektivet fullt öppet. Båda aspekterna borgar för att skärpan lättare hamnar på rätt ställe.
Om det nu är så att du har kit-objektivet (Canon EF-S 18-55/3,5-5,6) så innebär det att du har bländare 5,6 som bäst när du zoomar in till runt 50mm. Då kommer det bli en rejäl skillnad med något av de två objektiv 50mm f/1.8 och 50mm f/1.4 som tipsats om i tråden.
Om det nu är så att du har kit-objektivet (Canon EF-S 18-55/3,5-5,6) så innebär det att du har bländare 5,6 som bäst när du zoomar in till runt 50mm. Då kommer det bli en rejäl skillnad med något av de två objektiv 50mm f/1.8 och 50mm f/1.4 som tipsats om i tråden.
Kalle_B
Aktiv medlem
Om det är kitgluggen du refererar till så är det 18-55 med största bländare 3,5...
Det är ju inget drömobjektiv direkt och vad du än köper så blirdet nog inte sämre.
jag vet inte alls vad du gillar att ta, men utifrån dom bilder du lagt upp här så tror jag att ett av canons billigaste objektiv skulle kunna bli din räddnng och även ditt favoritobjektiv...
Titta noga på EF 50mm 1.8! Där har du dels ett mycket ljusstarkt objektiv, otroligt fin skärpa, och ett mycket lågt pris! Alla egenskaper man vill ha.. dock är det lite sladdrigt och plastigt, men optiskt är det mycket bra...
Det är ju inget drömobjektiv direkt och vad du än köper så blirdet nog inte sämre.
jag vet inte alls vad du gillar att ta, men utifrån dom bilder du lagt upp här så tror jag att ett av canons billigaste objektiv skulle kunna bli din räddnng och även ditt favoritobjektiv...
Titta noga på EF 50mm 1.8! Där har du dels ett mycket ljusstarkt objektiv, otroligt fin skärpa, och ett mycket lågt pris! Alla egenskaper man vill ha.. dock är det lite sladdrigt och plastigt, men optiskt är det mycket bra...