Annons

canon 350d..

Produkter
(logga in för att koppla)

annizz

Aktiv medlem
Min canon 350d har slutat funka, ja vet inte vad jag har gjort för fel.. finns det nån knapp som man kan låsa den med?? ja fattar ingenting just nu...

annizz skrev:
Min canon 350d har slutat funka, ja vet inte vad jag har gjort för fel.. finns det nån knapp som man kan låsa den med?? ja fattar ingenting just nu...
Om du berättar lite mer om symptomen än "slutat funka" så kanske någon får en idé. Några saker att prova med under tiden: ta ur batteriet en stund och sätt i ett som garanterat är fulladdat, ta ur och sätt i minneskortet och ta av och sätt på optiken.

asså vad jag än gör så tar den inte kort.. ja har provat att ta ut batterierna, kortet, olika inställningar men den funkar fortfarande inte.. får väl lämna in den på lagning.. men de konstiga är att det är fullt batteri å den går igång, men den tar inte kort.. wird..

Huga! Får en klump i halsen om min gör lika.. Kolla om objektivet sitter konstigt. Får du något felmeddelande på något sätt ???

Testa att slå över objektivet i läge för manuell fokus, eller sätt kameran Servofokusläge. Står kameran i One-Shot-läge och det t ex kommer något skräp på AF-sensorn kan kameran inte låsa fokus och kommer då vägra ta bilder.

ANNONS
Götaplatsens Foto