Annons

Canon 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Emil-G

Aktiv medlem
Skynda er att sälja alla 20D och 30D innan de blir värdelösa! När 40D kommer duger de nätt och jämnt till självförsvar...

(Lätt ironi över alla som nu kommer starta trådar med titlar som "Byta 30D mot 40D?"/"Köpa 40D nu eller vänta på 50D?"/"När kommer 50D?")
 

NiklasBerntsson

Avslutat medlemskap
Emil-G skrev:
Skynda er att sälja alla 20D och 30D innan de blir värdelösa! När 40D kommer duger de nätt och jämnt till självförsvar...

(Lätt ironi över alla som nu kommer starta trådar med titlar som "Byta 30D mot 40D?"/"Köpa 40D nu eller vänta på 50D?"/"När kommer 50D?")
Klart man måste byta upp sig när det kommer en ny Emil, alla kan ju inte byta ner sig som du :)

Niklas
 

hornavan

Aktiv medlem
Jag hoppas att printknappen blir kvar på nästa modell.
Det är märkvärdigt hur ”experterna” på FS kan gadda ihop sig mot någon detalj, som tex printknappen.
Knappen gör livet lättare för tiotusentals användare som nöjer sig med att skriva ut direkt från kameran. Sånt vet Canonfolket.
Dom lider inte av introvert navelskådande.
Men det är väl inte fint nog att erkänna att trots att jag är yrkesfotograf så gillar jag att skriva ut spontana bilder med mina småskrivare.
Jag skulle kunna räkna upp masor av funktioner soom just jag inte behöver ( idag i alla fall), men det tänker jag inte göra.
 

Anders Östberg

Guest
hornavan skrev:
Jag hoppas att printknappen blir kvar på nästa modell.
Det är märkvärdigt hur ”experterna” på FS kan gadda ihop sig mot någon detalj, som tex printknappen.
Knappen gör livet lättare för tiotusentals användare som nöjer sig med att skriva ut direkt från kameran. Sånt vet Canonfolket.
Dom lider inte av introvert navelskådande.
Men det är väl inte fint nog att erkänna att trots att jag är yrkesfotograf så gillar jag att skriva ut spontana bilder med mina småskrivare.
Jag skulle kunna räkna upp masor av funktioner soom just jag inte behöver ( idag i alla fall), men det tänker jag inte göra.
Du kan kanske i alla fall hålla med om att det vore bra (och en så väldigt enkel utveckling) om Canon hade gjort knappen programmerbar och att direkt print bara var en av flera valbara funktion. Då skulle knappen vara användbar för många fler, inte vara de som skriver ut direkt från kameran.
 

Krisiun

Aktiv medlem
Emil-G skrev:
Skynda er att sälja alla 20D och 30D innan de blir värdelösa! När 40D kommer duger de nätt och jämnt till självförsvar...

(Lätt ironi över alla som nu kommer starta trådar med titlar som "Byta 30D mot 40D?"/"Köpa 40D nu eller vänta på 50D?"/"När kommer 50D?")
Hahaha, klockrent ; ) Desvärre så är det nog som du säger att en hel del sådana här trådar kommer att blomma upp...Det är bara att inse att det alltid kommer att komma vassare grejer och om man skall invänta "rätt tidpunkt" så kommer den alltid ligga några månader in i framtiden.
 

P.R.

Aktiv medlem
hornavan skrev:
Knappen gör livet lättare för tiotusentals användare som nöjer sig med att skriva ut direkt från kameran.
Frågan är om det är värt att "slösa" en av få tillgängliga knappar på en funktion som faktiskt inte är tidskritisk. Om man kopplat upp sig mot en skrivare spelar det ju ingen roll om det tar några sekunder extra att välja funktionen i menyn istället.

Att lägga funktioner som inte är tidskritiska på knappar och ha annat, som man behöver komma åt snabbt när motivet är på väg att försvinna, i menysystemet är ologiskt och användarovänligt.

Visst, ha gärna utskriftsfunktionen på knappen som standard men gör den programmerbar. Den egentliga anledningen tror inte jag är att göra livet lättare för dem skriver ut utan för att kunden skall fråga i butiken vad knappen har för funktion och därigenom leda till försäljning av skrivare också. Med en programmerbar knapp skulle de fortfarande ha en reklamknapp för sina skrivare men också glädja dem som vill komma åt saker snabbare under fotograferingen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS