Annons

Canon 40D s försäljningskurva

Produkter
(logga in för att koppla)
Om det mot förmodan finns någon som vill se bilder tagna med den så kika gärna in på mina bilder....som börjar se riktigt dåliga ut nu när 50D lanserats.

Antagligen stämmer den där kurvan för alla mojänger som säljs nu för tiden.
En kort hype. That´s it, liksom.

Senast ändrad:
Kurvan säger inte mycket, tyvärr, mer än att det är en liten pik någonstans. Jag gissar att storheterna är antalet sålda kameror på y-axeln och tiden på x? Vilka är enheterna och var är alla siffror? Om man vill dra det till sin spets skulle den där toppen kunna bestå av en enda kamera ifall skalan är tillräckligt fin. Med "fel" skalor i diagram och kurvor går det rätt enkelt att lura och manipulera folk. Var kritiska!!

Kurvan säger inte mycket, tyvärr, mer än att det är en liten pik någonstans. Jag gissar att storheterna är antalet sålda kameror på y-axeln och tiden på x? Vilka är enheterna och var är alla siffror? Om man vill dra det till sin spets skulle den där toppen kunna bestå av en enda kamera ifall skalan är tillräckligt fin. Med "fel" skalor i diagram och kurvor går det rätt enkelt att lura och manipulera folk. Var kritiska!!
Alldeles riktigt. Man måste vara kritiskt granskande när man tittar på diagram idag. De flesta saknar vettiga proportioner.
Jag tycker dock din inledning är lite väl artig.
Enligt mitt sätt att se och uttrycka det så säger den den där kurvan inte ett jävla skit.

Amen. det måste nog vara det klokaste idag - (har jag kommit up i 10tecken nu så jag kan sluta förpesta era liv med mer än nödvändigt?)

Näe, så här många Canon har sålts från tid till annan:

Bilagor

• Canon_sales_figure_chart-10.jpg
    Canon_sales_figure_chart-10.jpg
    6.4 KB · Visningar: 370
ANNONS
Götaplatsens Foto