Annons

Canon 40D vs 50D storlek

Produkter
(logga in för att koppla)

klingeee

Aktiv medlem
Hej!

Jag är väldigt intresserad utav Canon EOS 40D, och har nu försökt åka runt till dom större kedjorna för att kolla på den och hålla i handen m.m...

Men den finns ju inte i butikerna, utan dom måste beställa hem, och det är ju bara om man verkligen ska köpa den, så jag vet inte hur jag ska få fram den infon...

Men har hållt och känt på 50D´n, och undrar då om det är samma storlek på dom, att knappar sitter hyffsat lika och att greppet är lika, eller hur ligger det till?

Svar inom kort uppskattas stort!

Mvh // Adam.

Kolla på mediamarkt om du har möjlighet , de brukar ha ett stort utbud i affärerna.
Mvh Danne

Mediamarkt var dom första som jag besökte, men dom va tvungna att beställa hem, och då var man ju klart tvungen att köpa den.

Tack så mycket ni andra för listorna + infon, nu vet jag det jag ville få reda på, tack!

Mvh // Adam.

Jag var i samma sits som dig i våras, 40D eller 50D. Kände på båda och hittade ingen märkbar skillnad. Slutade med en 40D då jag efter MYCKET jämförelser på internetforum ansåg den mycket mer prisvärt. Är man inte gjord av pengar finns det mycket annan fotoutrustning man har mer glädje av än de 5 extra mpix och finare skärmen. I mitt fall var det t.ex. sökandet efter ett bra macroobjektiv.

Jag var i samma sits som dig i våras, 40D eller 50D. Kände på båda och hittade ingen märkbar skillnad. Slutade med en 40D då jag efter MYCKET jämförelser på internetforum ansåg den mycket mer prisvärt. Är man inte gjord av pengar finns det mycket annan fotoutrustning man har mer glädje av än de 5 extra mpix och finare skärmen. I mitt fall var det t.ex. sökandet efter ett bra macroobjektiv.

Jag har egentligen aldrig funderat på att köpa 50D, utan det var mest bara för att kunna hålla i någon som var likadan, så man kan tänka sig hur 40D är i storleken. Så då skulle jag bara kolla om 50D var en bra kandidat till att testhållas

ANNONS
Götaplatsens Foto