Annons

Canon 5d korniga bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

LindbergJ

Aktiv medlem
Jag fotograferar med canon 5d mark II med bra tillbehör och bilderna blir korniga, vet ej varför? Jag fotograferar med Raw + Jpg och har normala inställningar på kameran. Vet inte om det kan vara någon inställning som sviker heller vad det kan bero på. Är det för att jag inte använder blixt? Kanske någon som kan detta vill förklara för mig?

Jag fotograferar med canon 5d mark II med bra tillbehör och bilderna blir korniga, vet ej varför? Jag fotograferar med Raw + Jpg och har normala inställningar på kameran. Vet inte om det kan vara någon inställning som sviker heller vad det kan bero på. Är det för att jag inte använder blixt? Kanske någon som kan detta vill förklara för mig?

Du kanske kan visa en exempelbild?

För att bedöma kvalitet i bilder tittar du bäst på dem i 50% visning på skärm, då ser du ungefär vad som syns i utskrift eller tryck.
Tittar du på bilderna i 100% eller 200% ser det värre ut än vad det är!!

Vad är bra tbh, vad är normala inst?

Kör du på iso lägre än ca 1600 bör de inte se brusiga ut?!

/Janne

Tack Janne

För att bedöma kvalitet i bilder tittar du bäst på dem i 50% visning på skärm, då ser du ungefär vad som syns i utskrift eller tryck.
Tittar du på bilderna i 100% eller 200% ser det värre ut än vad det är!!

Vad är bra tbh, vad är normala inst?

Kör du på iso lägre än ca 1600 bör de inte se brusiga ut?!

/Janne

Jag bestämde mig för att söka efter hjälp och jag hade en tidning som förklarade hyfsat, då vet jag det och tackar som bugar för alla svar. Jag har ett ganska så mörkt hem så det underlättar att förstå sig på det här.

Bilagor

• katt12-028.jpg
    katt12-028.jpg
    21 KB · Visningar: 260
Var är bruset?

Jag bestämde mig för att söka efter hjälp och jag hade en tidning som förklarade hyfsat, då vet jag det och tackar som bugar för alla svar. Jag har ett ganska så mörkt hem så det underlättar att förstå sig på det här.

Vad menar du? Var är bruset du pratar om! Är detta en 100% crop?. I annat fall får du lägga upp en sådan om du ska få någon hjälp!

ANNONS
Götaplatsens Foto