Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Canon A-35, tips

Produkter
(logga in för att koppla)

Lillek

Aktiv medlem
Hej!
Har läge att köpa en Canon A-35 i väldigt fint skick, och undrar vad den kan vara värd? säljaren säger att jag själv får lägga ett bud, så ska han tänka på det.

Jag älskar tanken att ha en mätsökarkamera! så vad tror ni?

Mvh
Marcus

Det är roliga och optiskt kompetenta kameror de där sjuttiotalsmätsökarna. A35 är ju en generation senare än canons canonet-serie och helautomatisk om jag inte minns fel. Lite ljussvagare optik, f/2,8 tror jag, än den bästa canoneten. Batteritypen tillverkas inte längre men det finns alternativ som är fullt användbara. Köp den - trehundra spänn hade jag kunnat tänka mig att ge!

Canons gamla mätsökarkompakter är underbara, men antagligen tämligen värdelösa rent ekonomiskt. Har två gamla Canonet GIII QL17 i garderoben, nog den bästa av de alla. De gick väl för över tusingen innan digitalkamerorna kom, nu får man väl vara glad om man överhuvudtaget hittar en köpare. Men de är underbara att sitta och leka med i soffan. Men sälja gör man nog inte, snarare skulle man kunna ge bort dem till nån som verkligen skulle använda dem.

ANNONS
Götaplatsens Foto