Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon analoga objektiv till digitala kameror?
- Trådstartare Agnils
- Start datum
Agnils
Ny medlem
Oj... nu blir jag snurrig. 
Anledningen till att jag frågar är för att jag kan få tag på en billig CANON EOS IX7 med två objektiv. Men jag har sen tänkt köpa upp mig till en digital systemkamera, och tanken är ju då att jag skall kunna använda de där objektiven som följde med på köpet.
Fast... kanske jag skall lugna mig och införskaffa en Nikon som jag blivit rekommenderad...?
Ojjj... det är en sån djungel där ute, speciellt för en som är så novis på området som jag.
Anledningen till att jag frågar är för att jag kan få tag på en billig CANON EOS IX7 med två objektiv. Men jag har sen tänkt köpa upp mig till en digital systemkamera, och tanken är ju då att jag skall kunna använda de där objektiven som följde med på köpet.
Fast... kanske jag skall lugna mig och införskaffa en Nikon som jag blivit rekommenderad...?
Ojjj... det är en sån djungel där ute, speciellt för en som är så novis på området som jag.
Jeppe
Aktiv medlem
Canon gjorde inte speciella objektiv till deras APS-systemkameror. De lanserade däremot två "nya" objektiv till kamerorna, så att brännvidden (utsnittet) skulle motsvara 28-80 och 75-300. Objektiven var EF 22-55/4-5.6 och EF 55-200/4-5.6. Båda går även att använda på andra EOS-kameror. EF 22-55 är faktiskt riktigt bra, för sitt pris.. finns dock bara som begagnat nuförtiden.
EF 55-200 har fått nytt liv iom 1.6x DSLR-modellerna och erbjuds som ett komplement till EF-S 18-55.
EF 55-200 har fått nytt liv iom 1.6x DSLR-modellerna och erbjuds som ett komplement till EF-S 18-55.
Jeppe
Aktiv medlem
Bagheera skrev:
EF-S objektiver passar däremot BRAR på digitala hus.
Nej.. de passar endast på kompatibla digitala EOS-hus. Dvs. EOS 300D/350D/20D (än så länge)