Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon BG-E4

Produkter
(logga in för att koppla)

Palletheking

Aktiv medlem
Hej på er. Jag har en fråga angående batterigreppet till 5D. Jag har precis lagt en beställning på en 5D och går i tankarna på att lägga till ett batterigrepp. Tyvärr så har jag blivit en aning bränd pga min tidigare erfarenheter av greppet till D200. Det batterigreppet var inte mycket att hänga i julgra. Maken till plastighet och även en del flex får man leta efter. Jag undrar om Canons grepp är lika osynkat sett till kvalitet jämfört med kameran som Nikons motsvarighet är, eller är prisskillnaden greppen emellan motiverad (canons betydligt dyrare). Man vill ju att greppet skall kännas som en förlängning av huvudenheten.

Kör med batterigreppet på min och kan inte säga annat än att det fungerar klockrent! Gjort i alu och stadigt som få. Blir en skön helhetslösning på en ännu bättre kamera! Klart värt sina modiga dineros...enligt mig iaf (som värdesätter den extra avtryckaren då jag plåtar mycket stående format).

Har inte upplevt något svaj, glapp eller annat meck. Bara att tuta o köra!

Har endast erfarenhet av greppet till 20D, men måste säga att viktigare än både extra batteri och alternativ avtryckare är det förbättrade greppet och stabiliteten du får med ett vertikalgrepp. Har nu bytt till en 1d MkII och aldrig kommer jag att återgå till en kamera utan "full höjd" och stöd för hela handen.

PoS skrev:
Har endast erfarenhet av greppet till 20D, men måste säga att viktigare än både extra batteri och alternativ avtryckare är det förbättrade greppet och stabiliteten du får med ett vertikalgrepp. Har nu bytt till en 1d MkII och aldrig kommer jag att återgå till en kamera utan "full höjd" och stöd för hela handen.
Jo visst kan det vara så. För mig är ett extra grepp bra med tanke på bilder i höjdformat, samt den totala stabiliteten med tyngre objektiv. Anledningen till min fråga var att mitt grepp till D200 var så väldigt plastigt och flexigt, speciellt när kameran satt på stativ. Pga det så sålde jag det eftersom det bara blir jobbigt att ta av och på greppet så fort stativ skall användas. En Mark II har ju greppet integrerat så där finns ju inga sådana problem.

ANNONS
Götaplatsens Foto