Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon, Do it !

Produkter
(logga in för att koppla)

christian_r

Aktiv medlem
Canon EF 15-70mm f2.8 L , kanske IS
Ge mig!

Saknar en riktigt bra resezoom, allt kænns som en kompromiss.

Vad tycker ni?

28-300is har ju fått rätt bra i testerna, men den är ju stor som en stridsvagn och väger som ett mindre fartyg.

Hade 35-350 tidigare. Dock felfokuserade den kraftigt på min d60 på ytterlägena

/A

Håller med adam.

28-300 fyller knappast mina kriterier før en "resezoom". Tung, stor, ingen vidvinkel.

Den ska vara liten, mellan 28-100(35mm), skarp och stryk/væder tålig.

Jag ska börja en ny affärsverksamhet. Jag ska bygga om Canon-kameror så att man kan använda Nikon-objektiv. Jag räknar med att vara miljonär innan årsskiftet.

Jo de e sant, de finns ju alternativ.

Men jag skulle vilja ha ett mellan 16/18 till 70.

Finns ju inget objektiv som ær Riktigt bra i den zoomen.

Fattas ju alltid 20-30 mm.

Kan det kanske beror på att tillverkarna vet om att det blir för mycket kompromisser med ett sådant stort omfång ?

Annars hade de ju gjort ett sådant när de gjorde EF 16-35/2.8L...

EF 17-40/4L + EF 70-200/4L tordes vara den perfekta resekombon.

Givetvis, den ær ju ganska beprøvat också.

17-85 trodde jag skulle bli en hit, men blev vældigt besviken nær jag prøvade det.

Men med det omfånget och L glas/konstruktion så skulle det bli en garanterad hit.

Men, saker och ting kan ju inte bli før bra, eller?

Nja, inte hel dumt. Man hade annars köpt sig en Simga. Men det kommer, håll ut. Ligger den under 7 000 så...

ANNONS
Götaplatsens Foto