Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 55-200/4,5-5,6 II USM

Produkter
(logga in för att koppla)
Nä det är Cyberphoto som är ute och cyklar -rejält! Eftersom jag bor i Australien jämförde jag olika butiker här, men även några i Sverige. Tamron och Sigma har varsitt motsvarande objektiv, och jag fann att de generellt ligger i samma prisklass, skiljer några procent. Vi pratar då $300 (ca 1700SEK) vardera, vilket inte verkar orimlig i sverige, eller hur?
Men att cyberphoto och scandinavianphoto tar fantasipriser är för mig obegripligt.
Ifall det börjar dillas om "olika marknader" hit och "nordiskt kundunderlag" dit säjer jag bara: Hallååååå, vad hände med fri handel och en global värld!?
-objektivet är inte värt 3000 spänn

Tack va bra, då var det inte bara jag som var snurrig/yr i bollen.
Kollade runt lite på andra objektiv och det var enorma skillnader på vissa andra också, men vissa var typ lika 100 spänn hit eller dit. De lurar säkert någon kund *ler*

ANNONS
Götaplatsens Foto