Annons

Canon EF 85mm f/1.8 USM

Produkter
(logga in för att koppla)

agge28

Aktiv medlem
Hjälp önskas!

Hur söker jag under fliken bilder, för att se kort tagna med Canon EF 85 f/1,8 USM.

Tack på förhand.

Agneta

Under sök bilder och i fältet utrustning kan du söka.

Jag har tagit många bilder med objektivet, senast idag, och kan varmt rekommendera objektivet. Snabb autofokus, inga yttre rörsliga delar förutom fokusratt och superskärpa.

Tack för hjälpen!

Tyvärr fanns det väldigt få bilder tagna med det här objektivet när jag sökte.

Agneta

Har gjort några nya sökningar på bilder tagna med objektivet. Tyvärr hittar jag bara ca 7-8 bilder.

Agneta

Tack Magnus & Andreas för titten på era bilder, dom var kanon.

Hur fungera objektivet inne. Går det att fota utan blixt? Det är ju bra ljus-styrka på det.

Agneta

1.8 räcker långt och kör du digitalt så kan du skruva upp ison så du kan klara dig utan blixt. Ska du ha en snabbare 85a blir det dyrt...

Objektivet är väldigt skarpt på största bländaren så det är synnerligen lämpligt för inomhusbilder.

Autofokusen är ca tre gånger snabbare än den ljusstarkare 85/1,2

Det låter ju bra att den funkar utan blixt inomhus, eftersom jag inte har någon extern blixt. Visst kan man ta en del kort med den inbyggda blixten, men det blir inte riktigt bra.

Läste under recensioner att 85f/1,2 var segare i autofokusen + att den är dubbelt så dyr.

85 1.2 är tydligen mycket segare. Ska det enbart användas till porträtt är det överlägset 1.8an men 1.8 är mer mångsidig och mycket billigare...

ANNONS
Götaplatsens Foto