Annons

Canon EF-S 55-250 IS slut överallt

Produkter
(logga in för att koppla)

PluttSkydiver

Aktiv medlem
Jag har just fyllt år och "fick" ett Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS objektiv i present. Men nu är det objektivet slut överallt och omöjligt att få tag på.

Finns det någonstans något ställe där dom finns kvar att köpa? Kanske utomlads?

Det objektivet är väldigt populärt och jag är orolig att det blir svårt att få tag på innan semestern.

// Magnus

Enligt Prisjakt så skall de här ha på lager!

Kungsholms Foto Fridhemsplan
S.t Eriksgatan 30 112 39 STOCKHOLM
Tel: 08-650 80 30

Jag stod faktiskt idag på Gardemoen i Oslo och slog ihjäl ett par timmar med att bland annat titta på vad de sålde för fotoprylar.

Jag vet att det fanns just det objektivet på minst två ställen. Jag har dock för mig att det stod 2900 norska pengar på prislappen, så det är kanske onödigt dyrt. Annars kan jag köpa med mig ett till dig nästa vecka när jag ska dit igen. Säg till i så fall så löser vi det. Stämmer din presentation så bor vi hyfsat nära varandra.

Idag gick jag in en sväng på Scandinavian photo på kungsholmen, några kvarter från Kungsholms foto, de hade i vart fall en 55-250 i sin objektivmonter till priset 2 695.

Objektiv från Norge. Jag kollade vad det skulle bli i Svenska kronor:
2 900 Norwegian kroner = 3 446.80152 Swedish kronor
Jag tackar för erbjudandet att köpa i
Norge åt mig men det blev ett lite för saftigt pris. Jag är inte riktig så desperat (än...).

Jag ringde till Scandinavian photo och kollade. Mycket riktigt hade dom ett visningsex i montern men den var inte till salu.

Jag får nog ha is i magen och vänta till det kommer en leverans från Canon. På en fotofirma så gissade dom att det skulle komma månadsskiftet juni-juli men det var bara en gissning.

ANNONS