Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EOS 1D Mark II
- Trådstartare agge28
- Start datum
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
Efter en vecka med den kan jag förstå om tjejer tycker den är tung och otymplig. Jag tog lite bilder med min Eos-1n för skärpe test och vad lätt och smidig den är!
Dyr kan vara en annan anledning, tjejer är inte lika teknikgalana vill jag påstå och de är inte heller de som måste ha det senaste med mest pixlar och rutor per sek.
En kille skulle aldrig erkänna att kameran är för tung eller att han skulle klarat sig lika bra med den enklare fjolårsmodellen! (Inte den här killen iaf!)
Dyr kan vara en annan anledning, tjejer är inte lika teknikgalana vill jag påstå och de är inte heller de som måste ha det senaste med mest pixlar och rutor per sek.
En kille skulle aldrig erkänna att kameran är för tung eller att han skulle klarat sig lika bra med den enklare fjolårsmodellen! (Inte den här killen iaf!)
Anders Östberg
Guest
Ingen aning - kvinnor är ett komplett mysterium för mig. 
tomasbz
Aktiv medlem
Jag tror en kvinna tänker mera på vilken färg texten har på funktions.knapparna, och om ögonmusslan är mjuk och len emot huden..
bla..
prisbilden tror jag inte har så stor betydelse, då D1 serien (som är klumpigare), och billigare, oxå var kratigt underrepresenterad, hos kvinnorna (har för mig att det var 4-5 ägare)..
Nää, kvinnorna är nog mera åt det själsigt mjuka hållet, och inte det materialistiska, framåtsträvande..
Känner kvinnor som köpt dammsugare för ca 30.000, så..
Och det känns för mig personligen otänkbart, då jag knappt dammsuger.
Så visst har vi alla våra prioriteringar..
bla..
prisbilden tror jag inte har så stor betydelse, då D1 serien (som är klumpigare), och billigare, oxå var kratigt underrepresenterad, hos kvinnorna (har för mig att det var 4-5 ägare)..
Nää, kvinnorna är nog mera åt det själsigt mjuka hållet, och inte det materialistiska, framåtsträvande..
Känner kvinnor som köpt dammsugare för ca 30.000, så..
Och det känns för mig personligen otänkbart, då jag knappt dammsuger.
Så visst har vi alla våra prioriteringar..
Senast ändrad:
Jeppe
Aktiv medlem
Robert_Vallentuna skrev:
.. Jag tog lite bilder med min Eos-1n för skärpe test och vad lätt och smidig den är!
Heh..I rättvisans namn så får man nog ta och jämföra med en 1n HS, den väger 1295 gram tom.
1D MkII väger 1220 tom.
Men Nikon har ju med sin D2x visat att det går att göra lättare kameror.
Jag kan mycket väl tänka mig att kvinnor tycker att kameran är för tung, för det är den. Men det är inget som jag stör mig på.
Kameran är ju ändå en yrkeskamera, så det har väl även att göra med könsfördelningen inom yrket, som är klart mansdominerat.
Knappast tror jag att det är priset som är avgörande här.
"Köper kvinnor andra saker i stället?"
Definitivt (men inte de två här på FS kanske
AlfaGTV
Aktiv medlem
Anders Östberg skrev:
Ingen aning - kvinnor är ett komplett mysterium för mig.![]()
Hahahah!
Dagens bästa!, och jag hålller fullständigt med!
För övrigt tror jag nog att storleken har betydelse i detta fall.
/Mike
tomasbz
Aktiv medlem
Kanske är så lätt att kvinnorna inte lyckats klura ut det där med "kameraväskan" än..
Dvs, att lägga till saker från rescensionerna härinne...
Det kan nog vara svårt om man inte är så van med datorer...
Samma sak är det med alla communitys, alltid fler män inloggade i listan..
är det inte 50/50 könsfördelning typ, lr gjorde våran skapare ett så dåligt jobb?
ca 30-40% mer män brukar vara aktiva på communitys..
Fast nu kom jag från tråden lite..
sorry
Dvs, att lägga till saker från rescensionerna härinne...
Det kan nog vara svårt om man inte är så van med datorer...
Samma sak är det med alla communitys, alltid fler män inloggade i listan..
är det inte 50/50 könsfördelning typ, lr gjorde våran skapare ett så dåligt jobb?
ca 30-40% mer män brukar vara aktiva på communitys..
Fast nu kom jag från tråden lite..
sorry
Senast ändrad:
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Heh..I rättvisans namn så får man nog ta och jämföra med en 1n HS, den väger 1295 gram tom.
1D MkII väger 1220 tom.
Men Nikon har ju med sin D2x visat att det går att göra lättare kameror.
Jag kan mycket väl tänka mig att kvinnor tycker att kameran är för tung, för det är den. Men det är inget som jag stör mig på.
Kameran är ju ändå en yrkeskamera, så det har väl även att göra med könsfördelningen inom yrket, som är klart mansdominerat.
Knappast tror jag att det är priset som är avgörande här.
"Köper kvinnor andra saker i stället?"
Definitivt (men inte de två här på FS kanske)
Det är en 1n-HS, men NiMh packen till 1D väger bly (Drygt 500g) och det gär inte 8 penceller och liten plast. Känns som det är minst 200g som skiljer dem emellan, får väl ta fram tjejens viktväktar-våg när jag kommer hem.
Jeppe
Aktiv medlem
Oj.. det var ett tungt acc du har.. mitt väger bara 335 gram 
8 st AA-batterier väger tillsammans med hållaren 200 gram eller nåt..
Ni-Cd E-1 till 1N väger förmodligen i samma region som NP-E3
Hehe...
/Jeppe - som vägrar hålla med om att 1D MkII är tyngre än Canons tidigare yrkeskameror..
8 st AA-batterier väger tillsammans med hållaren 200 gram eller nåt..
Ni-Cd E-1 till 1N väger förmodligen i samma region som NP-E3
Hehe...
/Jeppe - som vägrar hålla med om att 1D MkII är tyngre än Canons tidigare yrkeskameror..
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
NiCd packet är bara 8 celler, NiMh till 1D är 10 celler så det borde vara minst 20% tygre. Jag blev less på att det var så kasst med kräm i NiCd packet till 1n så har stoppat i NiMh och de är ca 20% lättare och har 50% mer kräm.
/Robert, som envisas med att tycka att de analoga var lättare har har skönare ljud!
/Robert, som envisas med att tycka att de analoga var lättare har har skönare ljud!
agge28
Aktiv medlem
Då tillhör jag väl dom som är glad för teknikprylar.
Är faktiskt sugen på kameran pga av dess snabbhet, men är rädd att den blir för tung.
Hemma är det jag som köper dator och kamera och andra prylar. Gubbem är inte speciellt intresserad.
Funderar även på en 20 D, men är den tillräckligt snabb?
Har läst i foto om den snabba motivföljande autofocus som Canon EOS 1D Mark 11 har.
Agneta
Är faktiskt sugen på kameran pga av dess snabbhet, men är rädd att den blir för tung.
Hemma är det jag som köper dator och kamera och andra prylar. Gubbem är inte speciellt intresserad.
Funderar även på en 20 D, men är den tillräckligt snabb?
Har läst i foto om den snabba motivföljande autofocus som Canon EOS 1D Mark 11 har.
Agneta