Annons

Canon EOS-3 FOVEON?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gadget

Aktiv medlem
Är detta fake eller..?

Bilagor

• eos3.jpg
    eos3.jpg
    18.3 KB · Visningar: 495
Senast ändrad:
Om den inte är fejk så är valet av teckensnitt det sämsta hitills i kamerahistorian.

Troligtvis fejk.

... sa man inte så om 30D också ... ?

Ni som deklarerat att det är fejk, kan ni inte berätta vad ni bygger detta (antagande?) på?

Observera: alla motiveringar duger, jag är bara nyfiken på hur den lyder.

Motivering 1: Huset är ett EOS 1D/Ds
Motivering 2: Canon skulle aldrig stoppa in en foevon-sensor, när de har egna jättebra CMOS-sensorer
Motivering 3: Se 1 & 2

Ja ska det vara fejk så ska det vara så nära det går med rätta typsnitten och kanske FOVEON´s X3 logga.
10 minuter i PS, Canon EOS-3 med FOVEON sensor, mja tror inte det. Detta är en fejkbild för er som undrar. Och det vet jag med säkerhet ;0))

mvh/Ove

Bilagor

• canon-fake.jpg
    canon-fake.jpg
    38.7 KB · Visningar: 289
Fast det intressanta är att det huset som trådskaparen hittat på bild är mycket mindre än ett 1D hus, (se bild.)
Ni Canonister kanske kan bena ut det lite bättre ;0))

Bilagor

• cano2.jpg
    cano2.jpg
    34.9 KB · Visningar: 280
Sidde skrev:
... sa man inte så om 30D också ... ?

Ni som deklarerat att det är fejk, kan ni inte berätta vad ni bygger detta (antagande?) på?

Observera: alla motiveringar duger, jag är bara nyfiken på hur den lyder.

För mig var det den fula designen på teckensnitten som avslöjade det hela. Det kanske kommer en 3D men inte med de teckensnittet.

Sen är det som Jesper säger också relevant.

Tror också det är fejk..om inte så ser det ut som om Canon verkligen gjort bort sig när dom designade det inbyggda vertikalgreppet..inte mycket att håll i där inte.

ANNONS
Götaplatsens Foto