Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Canon EOS 300 + Sigma 28-200

Produkter
(logga in för att koppla)

PatrikAdolfsson

Aktiv medlem
Hej,

Jag har sett på Expert att de säljer Canon EOS 300 tillsammans med Sigma 28 - 200 objektiv.

Priset är 4895 :- vilket känns prisvärt.

Vill bara få bekräftat att detta objektiv är bra.
Är det det?

/Patrik

Senast ändrad:
Tjaa...som alltid med dessa superzoom så får något ta stryk. I detta fall, så som oftast är det skärpan. Det är väl hyffsat bra i området 28-100 för att sedan avta.

Skulle tro att det finns bättre paket än så. T.ex. med 2 objektiv i stället för ett. Visserligen mer att bära på men det vinner man på i kvalitén.

Jo, det finns paket med canon objektiv, men dessa känns inte lika bra.

Såg att Expert också säljer 300:an med Sigmas 28-105 objektiv för 3990. Kanske ett bättre alternativ?

/Patrik

Jag har läst och kollat runt somen tok.

Min slutsats:
Canon EOS 300 + Sigma 28-105 - Expert, 3990:-
Canon EF 50/1,8 II - Cyberphoto, 1260:-

Detta verkar vara en bra nybörjar kombination, eller vad tycker ni?

/Patrik

Sedär ja.. det löste du alldeles själv. Det är en utmärkt kombination.

Lycka till med ditt fotograferande.

Zangarh skrev:
Jag har läst och kollat runt somen tok.

Min slutsats:
Canon EOS 300 + Sigma 28-105 - Expert, 3990:-
Canon EF 50/1,8 II - Cyberphoto, 1260:-

Detta verkar vara en bra nybörjar kombination, eller vad tycker ni?

/Patrik

En bra kombination skulle jag säga, men kolla hos några andra återförsäljare... Du kanske hittar ett bättre pris på huset och sigma gluggen.

Darren

Darren skrev:

En bra kombination skulle jag säga, men kolla hos några andra återförsäljare... Du kanske hittar ett bättre pris på huset och sigma gluggen.

Darren

Tror jag knappast eftersom Expert är distrubutörer för sigma i Sverige. 4000:- är ett väldigt bra pris med tanke på att huset kostar 3100:- eller 3500:- med plastgluggen 28-90...

ANNONS
Götaplatsens Foto