Annons

Canon EOS 3000V med Sigma 28-80 och 100-300 mm för 2995

Produkter
(logga in för att koppla)

Snusbrun

Medlem
Är detta ett värt köp? Måste köpa en ny kamera då min pappas gamla börjar skrutta ihop. Alltså en Canon EOS 3000V med Sigma 28-80 och 100-300 mm för 2995 kr, är kameran bra för en nybörjare och är paketet värt 3000? Eller går det att få något bättre för pengarna?

Skrev detta som ett svar i en annan diskussion men då hamnade det under fel rubrik så jag skapade en ny här. Hoppas ingen har något emot det.
Tack och hej

Blir det billigare då, då det följer med ett 100-300mm objektiv från expert. Kan förvisso inte så mycket om priser osv men då kameran är helt i nyskick och med detta extra objektiv..

Vad gör 300v till en bättre kamera? Är tacksam för alla upplysningar då jag själv inte har nån vidare koll på kamerautbudet!

Sant, det blir ju inte billigare, om du ändå ska ha en 100-300:a.

Jag kommer inte ihåg exakt vad som skiljer, men de har tagit bort en del funktioner på den billigare 3000v.

Den (för mig) viktiga nedbländningsknappen finns inte på 3000V av vad jag vet.

Ska inte säga med 100%´s säkerhet men jag har för mig att det inte finns uttag för trådutlösare heller.

Ok, men är det värt att köpa kameran, eller bör jag titta efter något annat (3000 är dock min absoluta maxgräns).

Vill helst bara ha ett ja eller nej :)

ANNONS
Götaplatsens Foto