Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 3D är här!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Tja, vi får väl hoppas att det är fejk. Hur idiotiskt är det inte att "svetsa" fast ett vertikalgrepp istället för att erbjuda ett avtagbart sådant?

/Johan

hansen2 skrev:
Tja, vi får väl hoppas att det är fejk. Hur idiotiskt är det inte att "svetsa" fast ett vertikalgrepp istället för att erbjuda ett avtagbart sådant?

/Johan
Det hoppas jag verkligen inte. Så länge kameran inte är större än så, så tycker jag det är perfekt med integrerat vertikalgrepp.

Lagomt till fotbolls VM

Superkamera lagomt till fotbolls-VM man får lägga in en beställning nu så har man en lagomt till hösten.

hmm

Alla Canons "pro" modeller har tidigare haft batteriet på sidan?

Det verkar inte denna ha?
Det ser helt klart ur som fejk

madsen1 skrev:
hmm

Alla Canons "pro" modeller har tidigare haft batteriet på sidan?

Det verkar inte denna ha?
Det ser helt klart ur som fejk

Jag tror att det är äkta vara. Vi får se vem som har rätt. Hoppas att det är jag ;-)

Ska man i så fall gissa på att det sitter en 1.3x crop sensor i den. Ögonstyrd Af blir det ju också, för första gången i en digitalare, att döma av symbolen nere till höger.

Och kolla gluggen: 40 mm 1.2 L. Den skulle sitta fint, men lär kosta en slant...

55mm

Jag har fått info om en ev. EF 55mm/1,2L
...vilket vore mer troligt än en 40mm.

Vi får väl helt enkelt vänta och se.

mvh
Bill

ps.. en sådan 55:a vore ju guld och gröna skogar.

Jag är misstänksam. Eos-1 bredvid Eos-3D. Ser ut som att optiken på 3D är oval( hoptryckt). Det är alltså en bild på Eos-1 som man tryckt ihop, satt dit annan text och gjort lite justeringar.
Ser skumt ut i varje fall.

Ser ut som ett Nikon batterigrepp. Liknar den på D2x med vissa skillnader. Förmodligen från nån annan Nikonkamera.

Jättefejk, var uppe för några veckor sedan. Att delar av bilden är från Nikon D2X är lite skoj förstås... :)

BoJohan skrev:
Jättefejk, var uppe för några veckor sedan. Att delar av bilden är från Nikon D2X är lite skoj förstås... :)

Ja, usch och fy. Ni har rätt tyvärr.

Tar man upp den större bilden i Photoshop och kollar lite så ser man tydligt hur det är fixat och flyttat på olika detaljer.

Nu gick den drömmen i kras...

Senast ändrad:
abbebus skrev:
Det hoppas jag verkligen inte. Så länge kameran inte är större än så, så tycker jag det är perfekt med integrerat vertikalgrepp.

Vad sägs då om en bil med permanent släp- eller husvagn? :)

Visst, vertikalgreppsfantasterna får ju sitt med ett permanent grepp men de som tycker illa om detta har ju inget val. Jo, att inte köpa den men men ...

Edit: Nu tycks ju de uppmäksamma ha avslöjat det hela *puh* :)

/Johan

BoJohan skrev:
Jättefejk, var uppe för några veckor sedan.
Utan tvekan. En annan ledtråd är de färgglada paraplyerna som reflekteras i objektivet. Phil Askey på dpReview brukar fota systemkamerorna han testar på det viset. Tvivlar starkt på att Canon skulle kopiera hans trademark.

ANNONS