Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Canon eos 450d

Produkter
(logga in för att koppla)

mow

Aktiv medlem
Har hört talas om att en Canon eos 450d kommer ut den 24 Januari 2008 http://expressenfoto.feber.se/feber/art/30056/1/
Och tror ni att den kommer vara fylld med nya saker?För jag hade tänkt att köpa mig en Canon eos 400d men nu fick jag reda på att 450d skulle komma ut,då jag började funderara på vilken av dem jag skulle ta,vilken tycker ni?Vad tror ni 450d kommer kosta när den kommer ut?
Och hur långt tid tar det att frakta hem en kamera från internet? (eller kommer den redan den 24 Januari börja säljas på t e x Elgiganten?)
OBS:Visste inte om jag skulle lägga tråden i köpråd eller canonkameror,förlåt.

Tänk på att så fort 450D har släppt så kommer 500D efter ett tag, kanske lika bra att vänta på den också? Tänk på alla bra bilder man missar medan man väntar.

Att låta bli ett köp för att man tror att det skall komma en ny version, kanske, senare, som kanske har ditt och datt, är ju ganska löjligt, tycker jag.

Hade det varit risk att det kom en 450D i januari hade du hört väldigt mycket mer om det än en burrig bild i dumtidningar.

/Magnus

Ibanez Magnus skrev:
Tänk på att så fort 450D har släppt så kommer 500D efter ett tag, kanske lika bra att vänta på den också? Tänk på alla bra bilder man missar medan man väntar.

Att låta bli ett köp för att man tror att det skall komma en ny version, kanske, senare, som kanske har ditt och datt, är ju ganska löjligt, tycker jag.

Hade det varit risk att det kom en 450D i januari hade du hört väldigt mycket mer om det än en burrig bild i dumtidningar.

/Magnus
Fast jag har sett det på ganska många sidor,var bara en av dem.Men jag menar 500d kommer ju runt 2009.Men du tycker inte jag ska vänta med att köpa systemkamera till februari har börjat i alla fall?

Hoppas inte att canon släpper en ny varje år då blir det ju verkligen slit och släng.

mow skrev:
Men vilken av 400d och 450d tror ni kommer vara mest värd?

Kör på en 400D det är ingen idé att vänta.
Jag tänkte vänta på 40D men orkade inte vad missade jag? Ingen lajw vju känner inget behov av det efter testat, inte alla korslagda sensorer efter jag kollat action foto har jag bara typ 5-10 bilder som fokus ligger fel, och störree buffert upphöjd till 75 min längsta serie är på 7 bilder. Så vänta inte simon köp nu.

Robin Gyllander skrev:
Kör på en 400D det är ingen idé att vänta.
Jag tänkte vänta på 40D men orkade inte vad missade jag? Ingen lajw vju känner inget behov av det efter testat, inte alla korslagda sensorer efter jag kollat action foto har jag bara typ 5-10 bilder som fokus ligger fel, och störree buffert upphöjd till 75 min längsta serie är på 7 bilder. Så vänta inte simon köp nu.
Men du,det är ju i Januari,då det kanske det är värt att vänta i 30 dagar trots allt?

Robin Gyllander skrev:
Jag orkade inte vänta 15 dagar.
Men vet du Robin?Jag litar på dig för att jag är ute efter bildkvalité och från 350d-400d kan jag inte tycka att det har blivit bättre bildkvalité?Och bara för att en ny model kommer ut uppgraderad,blir ju inte den andra kameran sämre.Och jag tror 400d känns mer som en systemkamera än 450d om det ska vara sådant som det står i länken att kameran ska ha i sig.

mow skrev:
Jo,egentligen.Men jag kom på att jag ska köpa 5d mark 2 nästa år,då jag behöver spara lite till!Måste ju ha en kamera tills dess,annars blir det lite träligt...
Då fattar jag hela balleten.
Om du bara ska ha EOS 4XX som en "väntkamera" på 5D 2 så kan du gott köpa 400D.

Tänk på att en 400D, eller motsvarande, är liten. Den går bra tillsammans med de billigaste och plastigaste objektiven, men även med en normalzoom av lite bättre sort ger kombinationen en konstig viktfördelning.

Få se om jag kan visa vad jag menar här:
400D med EF-S 17-55 f/2,8

apersson850 skrev:
Tänk på att en 400D, eller motsvarande, är liten. Den går bra tillsammans med de billigaste och plastigaste objektiven, men även med en normalzoom av lite bättre sort ger kombinationen en konstig viktfördelning.

Få se om jag kan visa vad jag menar här:
400D med EF-S 17-55 f/2,8

Av bilden fattar jag inte ett dugg om gluggen e framtung lr int?

jag har både 400 & 40, och det omnämnda objektivet ovan. finner det rätt så balanserat på 400 och obj, ger stadga och fin tyngd till den annars något veka kamerahuset. har jag ex en liten 85 mm på 400an så är känslan att det är omöjligt att ta en bild utan att skaka hela ekipaget.

så jag tycker det känns fint med lite tyngre obj. på ett mindre kamerahus.

ANNONS