Annons

Canon EOS 550D

Produkter
(logga in för att koppla)

Nattuggla

Avslutat medlemskap
Hej.Efter att ha fotat med Canon Power Shot SX200IS i ett par år nu känner jag att det är dax att gå vidare.Jag har bestämt mig för en Canon EOS 550 d endast kamerahuset och behöver nu tips på ett objektiv.Jag fotar mkt i naturen.Djur,blommor,landskap och dessutom fotar jag mkt inredningsinteriör.Har tittat lite på Tamron AF 70-300mm, F4-5.6, Di LD MACRO 1:2 for Canon som ju både har macro och telezoom i ett.
Behöver jag olika objektiv tycker ni beroende på vad jag vill fota.Finns det ngt bra allroundobjektiv jag kan ha som stomme och sedan ngt/några objektiv som jag kan använda lite mer när jag fotar i naturen och och när jag fotar inredningsinteriör.Vankelmodig till tusen.Jag har dessutom ingen kunskap alls för vad jag ska titta på.För en nybörjare är det en hel djungel.
Sedan undrar jag lite över Canon EF 50mm f/1.4 USM som jag sett trevliga foton med.Vad kan man använda detta objektiv till.
Och när jag fotar interiörer behöver jag då ett vidvinkelobjektiv för att sas få med allt på bilden?
Mvh Kicki
 
Hur olika brännvidder påverkar bilden kan du se med hjälp av zoomen på din SX200.

Jag skulle nog rekommendera dig att köpa kameran tillsammans med den vanliga lilla kitzoomen 18-55 IS. Kostar inte många hundralappar och är väldigt användbar.
 
Tänk på att 550D reas ut nu för att det är en utgången modell, om ett par dagar kanske den inte finns kvar att köpa.
 
ANNONS