Annons

Canon EOS 600

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikael Johansson

Aktiv medlem
Hej hej!

Heter Micke och är en färsking här på forumet.

Jag har en analog Canon EOS 600 med ett Canon 35-105mm (1:3.5-4.5) objektiv på. Har även ett Tonika 70-210 med i väskan plus Dynaflash F-400 blixt. Sakerna är köpta för ca 10-12 år sedan (far min ägde dem först).

Kamera och båda objektiven är i kanonskick, likaså blixten och funkar prima.

Då kommer självaste frågan. Hur mycket kan detta vara värt? Jag hade tänkt sälja och köpa mig mer digitala saker. Någon som har koll?

Tack för svar!

/Micke

De får tyvärr inte så mycket för prylarna. Eos 600:an är mest intressant men objektiven är inte så eftertraktade.

Jag skulle tro att du kan få 1500, max 2000 på privatmarknaden.

Det som är värt mest (ett par tusingar kanske) är optiken. Kameran 1000-1500. TokinaZoomen och blixten max några få hundringar tyvärr.
Värt att nämnas är också att kameran är helt otroligt suveränt bra, även med dagens mått mätt.
Om du är SMART behåller du den för evemtuellt framtida bruk (svartvittfoto?), köper Canons nyalanserade 350D kamerahus och använder din Canonzoom till det. Då har du nästan oslagbart bra digitalgrejor till hygglig kostnad.

Brock Landers skrev:
Tack för svaren. Jag tycker också att kameran är kanon. Blir nog så att jag behåller den.

Tack igen!

Sälj inte kameran, ska du ha en lika robust kamera i analoga systemet så får du köpa EOS 1.
Behåll den - kanonkamera.
Komplettera med en digital om du vill men du får inte mycker för EOS600:an tyvärr.

/Säljer aldrig min 600.

Bilagor

• 413596e96e702.jpg
    413596e96e702.jpg
    5.3 KB · Visningar: 333
ANNONS
Götaplatsens Foto