Annons

Canon G7

Produkter
(logga in för att koppla)

ivanhon

Medlem
Har siktet inställt på att köpa en Canon G7á men har ännu inte redigt bestämt mig.

Det jag funderar på är om någon vet en "likvärdig" kompakt digitalkamere som har bättre ljusstyrka på optiken än G7áns 2,8-4,8?

Tips på bra kompaktkameror mottages.

Mvh Ola
 

fredrikru

Aktiv medlem
ivanhon skrev:
Har siktet inställt på att köpa en Canon G7á men har ännu inte redigt bestämt mig.

Det jag funderar på är om någon vet en "likvärdig" kompakt digitalkamere som har bättre ljusstyrka på optiken än G7áns 2,8-4,8?

Tips på bra kompaktkameror mottages.

Mvh Ola
Den kameran har ett stort fel och det avgörde mitt val av kompakt kamera.

Canon tog bort RAW formatet.

Det var en mycket viktig faktor i mitt val och då fick det bli Leica Dlux-3 (Panasonic LX2) istället.

Titta även vad Fuji har för alternativ. Dom har bättre sensorer som inte brusar när man går upp i iso.

Annars gillar jag att man kan koppla på sin externa 580EX blixt på G7. Plåtade med en Canon G3 för några veckors sedan med 580ex och det gick bra men blixten var lite för tung för den kameran så allt blev obalaserat i handen.


// Fredrik
 

raderadmedlem

Avslutat medlemskap
Allt i en liten ask........

...kann man inte få, tyvärr.
G7 var nära på, men 10Mp på den lilla sensoren taklas inte av DigicIII. Det dynamiska umfånget blir för lite, och det blir brusigt från ISO 400.
Kolla vad Dpreview sejer om detta, jag håller med.
Min G7 gick tillbaka till affären; och jag hittade en G6 istället. Den har ju allt. Lite trög i RAW-läge och plastig, men fin ljusstark optik (2.0) Inte lätt att hitta begagnad, men möjligen nån e-Bayare har en överliggare.
Ellers har jag en Finepix F10, som är ett lite under :)
mvh Erik J
 
ANNONS