Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

[Canon] Konsert/allroundobjektiv (Ej Telezoom)

Produkter
(logga in för att koppla)

Spinnix

Aktiv medlem
Hej!

Nu är det så att jag söker efter ett skarpare och ljusstarkare objektiv till min 400D. Det kommer att användas framför scen på konserter, men även till all-roundutbyte från mitt 18-55 kitobjektiv.

Har kollat på ett par objektiv, men för att få bästa råd får ni med erfarenhet rekomendera något bra.

Budget: 4000, MAX.

Mvh Danne

Hej!

Nu är det så att jag söker efter ett skarpare och ljusstarkare objektiv till min 400D. Det kommer att användas framför scen på konserter, men även till all-roundutbyte från mitt 18-55 kitobjektiv.

Har kollat på ett par objektiv, men för att få bästa råd får ni med erfarenhet rekomendera något bra.

Budget: 4000, MAX.

Mvh Danne

Vad behöver du för brännvidd? 85 f/1.8 och 50 f/1.4 eller 50 f/1.8 låter som troliga alternativ, men allt beror på önskad bränvidd.

Hej

Tack, men jag formulerade nog mig fel, det jag menade är att inte inte vill ha något teleobjektiv (Het ett 55-250) Men ett 18-50 eller liknande är det jag letar efter!

Tja låter som sigma 18-50 f/2.8 om du måste ha zoom. Mycket få zoomar är ljusstarkare än 2.8 dock och det kan vara idé med ännu ljusstarkere optik till ditt ändamål, men då får du offra zoom (du hade redan en zoom?).

Fasta finns det en del ljusstarka fina mellan 20 och 50 mm om det nu var brännvidden du önskade.

Hoj, jag kan rekomendera tamrons 28-75/2.8 eller 17-50/2.8 om du inte vill ha ett fast objektiv. ligger ett par hundra över 4000.

ANNONS
Götaplatsens Foto