Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Canon Powershot S5 IS

Produkter
(logga in för att koppla)

Nikonian

Medlem
Min kollega står i begrepp att köpa Canon Powershot S5IS men undrar är den det bästa valet i sin kategori dvs långzoomar eller finns det nåt bättre?

"DigitalFoto för alla" har ett "stort test" av långzoomare. S5:an får ingen stämpel men får 8,1 i betyg (av 10 antar jag).
Testvinnaren blev Olympus SP+550 UZ, och bra köp blev Panasonic DMC-FZ8 och Nikon S10 (i fallande ordning i betygen).

Nummer 12, borde vara i butik nu då jag som prenumerant fick den för några dagar sedan.

Lägger dock till att S3:an är bra på många sätt för en fuktig amatör som mig som inte kan nåt :)
Så S5:an kan inte vara så mycket sämre.

Det finns mer möjligheter och manuella inställningar i Panasonic FZ-50, men den är större och dyrare.
S5.an är en fantastisk liten kamera som också är en videokamera av rang. S5an är mycket snabbare än S3an . Bildkvaliten är ungefär densamma.

ANNONS
Götaplatsens Foto