Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon precision.... :=(

Produkter
(logga in för att koppla)

Tibor

Aktiv medlem
Fick hem B+W UV filter (bra) idag till min nya EF 100-400 IS zoom (superbra). Glad skruvade jag på filtret på objektivet och lägger tillbaka i den fina vita ("L") väskan som följer med objektivet. OCH -- det får inte längre plats! Japansk precision medför att väskan är så exakt till objektivet att det inte går att stänga när det sitter ett filter på... ;-(((((

Kanske inte världens viktigaste men man undrar ju vad de tänker med?

B+W filtrar är ganska bredda. Kanske blir det bättre med Hoya filter - betydligt tunnare.

Har du kollat om det ligger en "kudde" i botten på väskan? Tidigare har Canon löst problemet på det sättet, bl.a. i väskan till mitt gamla 80-200L.

andersli skrev:
Har du kollat om det ligger en "kudde" i botten på väskan? Tidigare har Canon löst problemet på det sättet, bl.a. i väskan till mitt gamla 80-200L.

Nej - ingen kudde. Men jag lyckades hitta ettt läge om jag vrider objektivet lite snet så kommer den längre ner då stativfästet hamnar bättre. Nu går den precis igen med lite spänn på blixtlåset. Tänk om det kunde varit någon ytterligare mm. DÅ hade t.o.m en stativplatta fått plats.

Hmm...

Kan det vara så att du har samma väska till ditt 100-400 som jag har till mitt 300 f4 is usm? Jag kan få ner objektivet med en 1.4x converter på :)

Min gissning är att de gör färre väskmodeller än objektiv.. och att just 100-400 är på gränsen.

/ Mange

Undrar vad du råkat ut för Tibor. Jag har samma objektiv och har inga problem med att få ner det i väskan som följde med, funkar även med polfilter, som ju är lite tjockare, och stativplatta. Har du kollat så att det verkligen är rätt väska?

Senast ändrad:
Det finns extra tunna B+W filter också, så du behöver inte gå ner i kvalitet och köpa Hoya :)

ANNONS
Götaplatsens Foto