Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon problem "Ej kompatibel JPEG"?
- Trådstartare HusKul
- Start datum
tomasandersson
Aktiv medlem
Joel Höglund skrev:
Kortläsaren kanske modifierar filformatet så hårt att den inte längre känns igen av Ixus65.
Snarare programmet som används för att rotera bilderna som modifierar filformatet. Högst sannolikt så klarar inte programmet av att spara tillbaks all exif data korrekt. Framförallt "Maker notes" brukar bli felaktiga, eller borttagna, med resultat att kameran inte känner igen bilden som "sin egen".
joppis
Aktiv medlem
tomasandersson skrev:
Snarare programmet som används för att rotera bilderna som modifierar filformatet. Högst sannolikt så klarar inte programmet av att spara tillbaks all exif data korrekt. Framförallt "Maker notes" brukar bli felaktiga, eller borttagna, med resultat att kameran inte känner igen bilden som "sin egen".
Huselius Kulb skrev:
"Brukar använda kortläsare för att se på bilderna. Felvända bilderna brukar jag vända"
Det var det jag läste och tolkade som att kortläsaren hade display och kunde visa bilderna plus en rotera-funktion.
Vad fel man kan tolka text ibland
Lasse C
Aktiv medlem
Liten varning
Hej!
Glöm inte att roterade jpg-bilder alltid tappar lite i kvalitet för varje rotering.
Om jag som hastigast vill titta på en felvänd jpg-bild i Windows, bara för att se hur den ser ut, brukar jag kopiera den och rotera kopian istället.
Om jag bestämmer mig för att spara bilden roterar jag den i Photoshop istället och sparar den i ett ickeförstörande format.
Mvh.
Lasse C
Hej!
Glöm inte att roterade jpg-bilder alltid tappar lite i kvalitet för varje rotering.
Om jag som hastigast vill titta på en felvänd jpg-bild i Windows, bara för att se hur den ser ut, brukar jag kopiera den och rotera kopian istället.
Om jag bestämmer mig för att spara bilden roterar jag den i Photoshop istället och sparar den i ett ickeförstörande format.
Mvh.
Lasse C