Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Canon service i Väsby

Produkter
(logga in för att koppla)

Windman

Aktiv medlem
Har varit 2ggr hos Stockholm CentralService sen jag köpte kameran våren -06.

Första gången gången justerade dom focus på kameran och mitt nyinköpta 17-55 2.8.
Det tog dom en dag, och resultatet blev bra.

Igår lämnade jag in kameran igen för att släcka 2st heta pixlar, och samtidigt kolla focus på mitt nya 100-400. De ringde idag och sa att det var klart. Och dom passade på att bjussat på en sensorrengöring :)

Skittrevliga är dom oxå !
Detta är verkligen något som gör att min nästa kamera säkert oxå blir en Canon.

Jag har hört en del dåliga saker om SCS, därför känns det inte mer än rätt att ge dom lite credd när dom gör något bra !

Just det... dom smackade in senaste firmware i kameran oxå :)

Och allt ovan är alltså åtgärdat på garanti, och kostat 0kr.

Skulle de vara den sista verkstaden på jorden som servar Canon och min kamera var trasig, då skulle jag byta till Nikon...

Tog mig 3 gånger med missade servicetider och felaktiga justeringar att konstatera att de har inte en susning om hur man justerar en 1Dmk2 och L objektiv. De får aldrig röra några av mina saker igen! Klåpare är vad de är!!

Det får stå för dig.

Min upplevelse med SCS var enbart positiv.

Folk skriver ju enbart i forum när de är missnöjda, men jag kände för att skriva när jag blev nöjd.

Och om alla serviceställen på jorden utom SCS stänger, så kan du sälja kameran riktigt billigt till mig :) haha

Den är redan såld...

Nu finns Nordic RCC i Mölndal kvar så just nu väntar jag på vad Canon släpper för kul att ersätta mk2:an med.

Jag har hyllat RCC flera gånger förut så jag ger inte bara kritik. Dock får de göra sig förtjänta av det, både +/-.

ANNONS
Götaplatsens Foto