Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Speedlite 430EX till en Eos300D, bra val?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nina W

Aktiv medlem
vill skaffa mig en blixt som är enkel att använda och kanske "växa" i.
Har tyvärr inte jätte mycket tid att sitta o lära mig en jätte avancerad blixt så lätt att komma igång med är nästan ett måste, så jag kan lära mig inställningar och sådant eftersom.

har kollat runt och Canon Speedlite 430EX har fått bra kritik.

fotar mest familj/barnen för tillfället och vill få bort de fula skuggorna som blir med inbyggda blixten,fotade mycket macro o stilleben innan barnen kom och har inget emot att kunna använda den till det den dag jag har tid att ta upp det igen.

mitt nästa inköp efter detta hoppas jag blir en ringblixt för macro foto, kan man använda två blixtar samtidigt/i hop om det behövs?

har en Canon eos300D.

tror ni jag blir nöjd el ska jag kolla ngn annan?

Absolut. 430EX är en bra blixt, och vinklad till vägg eller tak försvinner dina hårda skuggor.

Däremot kan du inte använda en ringblixt tillsammans med en annan extern blixt. Det lär dock finnas några slags bryggor till 550EX/580EX som leder ljuset från aggregatet, till en ring runt objektivet.

Om det finns även för 430EX vet jag inte.

Tack

tack för ett snabbt o positivt svar!
har ingen ringblixt ännu och det lär nog dröja ett tag innan jag har råd m en så det spelar ingen roll egentligen om det funkar m två blixtar,det var en tanke bara.

ANNONS
Götaplatsens Foto