Annons

canon300f/4 L

Produkter
(logga in för att koppla)

AndersHelberg

Avslutat medlemskap
Har försökt köpa ett EF300mm/4 L USM,(begagnat)men det är stört omöjligt att få tag på ett.NU tll min fråga? Om man köper ett piratobjektiv,(sigma, tokina el, tamron)vilket ska man välja för attfå ettlikvärdigt?

Mvh Anders Helberg

Tacksam för alla svar.

AndersHelberg skrev:
Har försökt köpa ett EF300mm/4 L USM,(begagnat)men det är stört omöjligt att få tag på ett.NU tll min fråga? Om man köper ett piratobjektiv,(sigma, tokina el, tamron)vilket ska man välja för attfå ettlikvärdigt?

Mvh Anders Helberg

Tacksam för alla svar.

Jag menar nog att det inte riktigt finns ett "priat" som är likvärdigt enligt alla aspekter.

Kanske lättare att hitta ett med IS,, men då får man betala ca 3000+ mer också,, litet tillägg för en (totalt sett) bättre lins tycker iaf jag.

Kolla ebay,,

MVH Niclas,

300mm f:4 L är ett av de bästa (skarpaste) objektiven som finns. Inte ens 300mm L IS är lika bra optiskt.

Ha tålamod och vänta ut rätt tillfälle.

Du kan även fundera på Sigmas telezoom 4/100-300mm som är ett mycket bra objektiv.

Ja visst, enig. Det är inte heller så sällan de dyker upp på beggmarknaden. Men såklart inte precis när man vill..

MVH Niclas,

Tack här på fotosidan för era råd.Detvar en medlem som läste inlägget han hade ett300 till salu, så nu är jag snart ägare till ett.
tack för era inlägg.

MVH Anders

AndersHelberg skrev:
Tack här på fotosidan för era råd.Detvar en medlem som läste inlägget han hade ett300 till salu, så nu är jag snart ägare till ett.
tack för era inlägg.

MVH Anders

Trevligt:)!

Är allt som det skall så är har man bara sig själv att skylla,, den dagen bilderna inte blir som man vill:)!

Lycka till med nylinsen;)!

MVH Niclas,

Anders, lycka till. Vilket lyft det var när jag köpte mitt, skärpa, kontrast och bokeh... ahhh underbart. Ett litet exempel Svan (hänger på min vägg).

Yepps, den funkar finfint!

I bildrutan när jag klickar på den första/översta så står det "Ingen filer"..

Mvh Niclas,

Kan nog vara att den första var en sökning i databasen och den andra var en direktlänk till rätt bild.

En av fördelarna med EF 4/300mm L är att du kan hänga på en konverter och ändå få högklassiga bilder. Med en 1,4X-konverter så tappar man nästan ingenting av den utsökta bildkvaliteten. Med 2X-konverter blir kvaliteten fortfarande bra, fast man kan ju inte använda AF eftersom ljusstyrkan blir f:8.

ANNONS
Götaplatsens Foto