Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canons 18-55 köpa var? och Varför finns de bara till 300D - 20D?

Produkter
(logga in för att koppla)

quackpack

Aktiv medlem
Jo jag kanske fått tag på en 20D till slut.. men min far som e delsponsor i min kamera insisterar på att vi ska ha med Kit objektivet.. och jag har försökt leta runt på olika sidor men säljs inte detta objektiv Löst någonstans? varför iså fall? bara för dom passar 18-55 kitobjektiven passar på 300D samt 20D?

Hade tänkt ta kameran utanobjetkiv men med ett Sigma 18-50 2.8 istållet men de blev lite fördyrt ändå.. såå tips på vart man kan finna kit objektivet uppskattas! :)

Säljs endast i kit med 300d/20d!

Sök bland säljesannonser på fs. Vissa har ju köpt kit:et och därefter omedelbart sålt gluggen.

Att köpa en 20D med kitobjektivet är lite som att köpa en ny BMW M5 och tanka den med soja. Dåligt utnyttjad potential-- och du blir frånkörd av betydligt billigare maskiner. Jag skulle vilja råda dig mot detta.

Det är en bra och vetertagen riktlinje att man alltid bör lägga lika mycket -- eller mer -- pengar på objektiv som på kameran i sig. Det spelar mindre roll vad du har för kamera om objektivet är billigt och dåligt. Jag skulle tyvärr vilja säga detta om kit-objektivet. Hade jag varit i dina skor hade jag istället köpt en 10D (även begagnad) och lagt mellanskillnaden på ett bättre objektiv för ett betydligt mer användbart verktyg.

Alternativt väntat med objektiv och köpt t.ex ett Canon 17-40 4L eller Sigma 18-50 F2.8 EX (rekommenderas) när budgeten tillåter.

Om du ändå vill köpa kitobjektivet så var det någon här på fotosidan som ville bli av med sitt. Det bör förövrigt vara väldigt lätt att få tag på dem då jag tror att det är många som säljer dem men få som köper dem. (Av en anledning :)

Jag hoppas att mitt råd är konstruktivt och att du blir nöjd med din 20D!

Mats

Jag sålde mitt för 610kr igår på en "större svensk auktionssajt". Med tanke på att objektivet var nytt så går de minst sagt inte för några större pengar.

Fattar va du menar.. jag köper abra med kiten för att det duger tills jag har fått ihop till ett Sigma 18-50 2.8 som jag tror kommer duga bra, har ju andra objektiv men inte med så mycket vidvinkel som ändå 18-55:an har.. så fort jag får råd så blire bätre objektiv helt klart

ANNONS
Götaplatsens Foto