Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canons quickload system = repor?

Produkter
(logga in för att koppla)

ogge

Aktiv medlem
Har lite funderingar på om det är mina kameror eller missar av labbet som gett mig två repiga diarullar. Rullarna är tagna i två olika kameror. Båda har quickload systemet (FT och Pellix) Vad gäller ft:n har jag inte haft problem med repor i den tidigare.

Jag har för mig att jag har läst någonstans att gummiplopparna i ql systemet skulle kunna torka och repa filmen, men de ser normala ut...
Någon som har erfarenhet av liknande?

jo jag har kollat där, men frågan var väl främst om det var något specifikt för quickloadsystmet?

Har gjort det på den ena och den ska nog en vända på service... men den andra har jag inte haft några problem med tidigare...men jag ska göra det, får väl gå på teknikmagasinet eller nått imorgon, har ingen billig film hemma. Synd på sensian ;)

ANNONS
Götaplatsens Foto