Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Capture NX2, dum fråga
- Trådstartare Seat7A
- Start datum
Seat7A
Medlem
Hej Jesper, nej så enkelt är det inte. I utskriftmenyn finns två val. Antal foton på sidan eller ett antal förvalda storlekar. Ingen av förvalda format passar. Om jag väljer valet ett foto på sidan så borde det täcka ett A4 eftersom förhandsgranskningen till vänster i utrskriftmenyn visar så. Så är dock inte fallet
Teodorian
Aktiv medlem
Seat7A skrev:
Fattar inte hur jag bär mej åt men jag kan inte begripa hur man gör en utskrift i ett bestämt format tex på A4 eller A5 papper i Nikons Capture NX2.Kan någon förklara?
Det är en bugg. Läs här några inlägg ner hur du kan göra:
http://www.flickr.com/groups/capturenx/discuss/72157605736418952/
Teodorian
Aktiv medlem
Finns det någon reell anledning att uppdatera till Capture NX2 från Capture NX1?
Svaret är Nej! eller Ja!
1) Nej! Har eller skaffar du en DSLR som inte CNX 1 har stöd för kan du använda View NX eller någon annan rawkonverterare,
2) Ja! Du behöver de nya funktionerna som CNX 2 innehåller och VNX duger inte för dina behov.
Skarpis
Aktiv medlem
Idag använder jag NX1 för rawkonvertering i de fall jag behöver -min D300 sparar både i raw och jpeg. Därför använder jag mig av det något knöliga NX1 för c:a 30% av mina bilder - restenerande går direkt in i CS3. Vad jag avsåg med min fråga var om NX2 uppvisar avsevärt bättre egenskaper avseende hantering och resultat jämfört med NX1 och om denna eventuella kvaltetsfördel motiverar en uppgradering. Allt utifrån Era erfarenheter.