Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Capture One aktivering/backup?

Produkter
(logga in för att koppla)

diver1

Aktiv medlem
Har råkat ut för det som inte fick hända, C1 Pro sa att min licens var ogiltig och dum som jag var så testade jag att ominstallera...

Dumt...

Nu har jag tydligen passerat det tillåtna maxantalet på aktiveringen och 30-dagars testperioden är över för länge sedan.

Om Phase One efter mitt mail medger fler aktiveringar finns det något sätt att flytta/exportera licensen på diskett eller liknande om man måste installera om burken?

hej

man kan installera om hur mycket man vill om man har en licens vill säga.

Du skapar ett supportärende på deras hemsida så löser de upp spärren så du får in den igen.

Jag fick alltid ett mail tidigare med en manuell kod för att omistallera på datorn.

Men la in en LE parrallellt nu, fick med de cf kort jag köpte, o nu fick jag inget sånt mail, fått det tidigare.

Men skapa ett supportärende löser de det åt dig.

Roine

Peter,
har du inte kvar en fil i någon av dina backuper som heter c1dslr.lic? Om du inte gjort något annat tokigt med installationen, så räcker det vanligtvis att kopiera tillbaka denna licensfil till katalogen där C1 är installerad.

Mvh/Lars-Erik

Nu har jag kommit på varför jag måste aktivera igen :(

Uppdateringar av drivrutinerna till raidkortet och biosen i datorn..

Får väl låta bli att använda C1 ett tag då jag vet att jag måste blåsa hela maskinen snart.

ANNONS
Götaplatsens Foto