Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Censur?

Produkter
(logga in för att koppla)

Birger Olsson

Avslutat medlemskap
Postade en tråd om RAW-konvertering och länkade till min egen dator. (Till ett web-formulär där man kan ladda upp en RAW-fil och få tillbaks en JPG för test.)

Såg den på senast inlagda och ca fem minuter senare försvann tråden. Postade tråden igen och samma sak hände igen.

Kollar jag på min profil står det att jag har start fem trådar men bara tre syns?

Du har fått mail av oss med fråga om vad det är för tjänst du håller på med. Med tanke på valen "Format: Album", "Tävling", "Forum" osv så undrar vi vad du håller på med, snickrar kanske en egen fotosajt och vill ta hjälp av Fotosidan medlemmar?

Läs gärna igenom forumreglerna ang "för egen vinning". Att experimentera lite privat och ta hjälp av andra på Fotosidan kan väl vara OK, men inte om du tex bygger på någon ny publik tjänst eller sajt. Hör av dig till oss så kan vi diskutera saken.

Bara leker lite med raw-konvertering i Linux med hjälp av dcraw och imagemagick. Ville få feedback på inställningarna jag gjort. Inget annat. Kan väl posta koden istället, men då får man inte samma svar. Skall svara via epost istället.

Formaten jag valde var era, för att man skulle kunna testa och sedan ladda upp. Sorry för eventuellt övertramp och tack för förklaringen,

Birger

ANNONS
Götaplatsens Foto