Annons

CF kort på 32 gig eller bildbank på 40?

Produkter
(logga in för att koppla)
Rent spontant, efter att ha läst om en annan som haft fel på sitt kort känns det inte som om jag skulle rekommendera detta kortet till ngn annan. Iofs skall jag kanske vänta med omdöme tills jag hittat mitt fel:p

Fick svar från säljaren nu. Verkar som om jag vart för snabb att med mitt omdöme.
Han hade fått tillbaka 2st likadana kort nu.. Enligt honom måste man ha en nyare kortläsare för att det skall funka.. (Min är från den tiden då stora kort var på 128mb)

Jag kan iaf säga detta om kortet när det sitter i kameran. I min a100 har jag inte haft några problem alls, tog ca 100bilder när jag lekte med hunden i dag, kameran behövde inte stanna upp och tänka en enda gång. Det går snabbt och stabild att bläddra i bilderna i kamerans index. Inga problem att starta den heller, den är klar lika snabbt som när jag använder mina ultra 2 kort.
Jag har dock inte testat i Raw formatet.

Jag har 16gb kortet med 133ggr hastighet.

(köpte mitt av michael pavlik på tradera, gav 529kr plus 25kr frakt tror jag, han har hur många annonser som helst ute)
//Daniel

Jag har ett från Transcend på 4GB och x133 hastighet till min Canon EOS 40D. Det har fungerat klart bra hittils (en dryg vecka och drygt 2000 bilder). Jag har ingen kortläsare så jag har kört USB-kabel direkt från kameran till min dator (MacBook). Inga problem att tömma kortet via iPhoto eller att radera alla bilder från kameran.

Langby skrev:
Jag har ett från Transcend på 4GB och x133 hastighet till min Canon EOS 40D. Det har fungerat klart bra hittils (en dryg vecka och drygt 2000 bilder). Jag har ingen kortläsare så jag har kört USB-kabel direkt från kameran till min dator (MacBook). Inga problem att tömma kortet via iPhoto eller att radera alla bilder från kameran.

Problemet för mig med att tömma kameran via kabel kan bero på att kameran egentligen bara har stöd för max 8gb... Hoppas på en uppdatering kanske:)

ANNONS
Götaplatsens Foto