Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Color vision spyder 2 problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Lekman

Medlem
Undrar om någon vet vad det är för fel när min sensor till Color vision spyder 2 inte vill installera dens drivrutiner till datorn?
Säger att det blir fel hela tiden

Det finns flera möjliga fel, där de mest sannolika är:
-
  1. Någon form av läsfel från skivan, som kan bero på fel på skivan eller fel på CD-läsaren
  2. Fel drivrutiner till ditt operativsystem
  3. Någon saknad DLL i ditt system

Det kan underlätta om du kollar vad du har för operativsystem och vilket system drivrutinerna till kalibreringsinstrumentet stöder. Det är också möjligt att du skulle kunna tanka ner programmet eller en uppdatering från tillverkarens hemsida. Om det beror på läsfel kan det vara lättare att installera från en fil lagrad på datorn.

Samma här. Fick hämta nya drivisar när jag bytte till Windows 7 64-bitars. Funkar fint nu.

Jag lyckades inte hitta några drivrutiner för tvåan som funkade för Windows 7. Surt, eftersom jag gick och la 1500 på en colormunki i stället. Fast den verkar helt OK, och är enklare att använda.

Jag har visserligen bara den första Spydern, som jag fick för en hundring på Myrorna, och jag hittade program för kalibreringen på nätet. De hade inga program alls för Linux, men det finns fria. Om pucken du har saknar program för ditt system kan du alltid sälja den till någon som använder ett system där drivisarna funkar, eller som kör Linux.

Tillverkarna är inte alltid tillmötesgäende med drivrutiner för äldre modeller ocn nya OS.

Jag lyckades inte hitta några drivrutiner för tvåan som funkade för Windows 7. Surt, eftersom jag gick och la 1500 på en colormunki i stället. Fast den verkar helt OK, och är enklare att använda.

Jag har tvåan med version 2.3.5 på programvaran. Det är möjligt att jag var tvungen att uppdatera hela programvaran, inte bara drivisen. Jag minns inte riktigt. I varje fall fanns det att ladda ned.

Jag har spyder2pro 2.3.5 installerad på win7 64 bits. Inga problem. Finns säkert nyare. Den som följde med funkar klart inte eftersom win7 inte fanns då.

Okej Får titta in lite mer på det där när jag får tid. Lånade den av en polare så han har den inte för Win7 så får titta in på en egen kanske.

Några prisvärda förslag?

ANNONS
Götaplatsens Foto