Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Compact-flash adapter i D3

Produkter
(logga in för att koppla)

hbg-bild

Aktiv medlem
Någon som vet om det är möjligt att sätta en compact-flash adapter för mindre minnes kort i Nikon D3`s andra kortplats, och sedan få ut bilderna på ett minneskort att stoppa i mobiltelefonen, för att sända bilden som e-post.
Dustin har adaptern, men funkar det "data-tekniskt " ?

Nu kör inte jag Nikon men jag har en CF II -> SDHC adapter jag brukar använda i min Canon och det funkar klockrent.
Om bara adaptern följer standarden för korttypen så ska det inte vara nåt problem som jag ser det. Å andra sidan har jag kort som ska följa SDHC standarden men som inte accepteras av en av mina läsare, men funkar bra i adaptern och i andra läsare så vissa skillnader verkar ju finnas som kan påverka.

Jag har en Jobo SD -> CF som jag köpte när jag köpte min D300 (då alla mina SD kort till D80 hade varit trist å slänga).

Den funkar kanon, kostade 240kr

Din fråga kan jag svara på med, klart det funkar!
Har du en CF -> SD och en SD -> miniSD så kommer ju bilderna på miniSD tillslut.
Hur det funkar vet jag ite, men jag testade nyss med lyckat resultat!

ANNONS
Götaplatsens Foto