Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Coolpix 5700

Produkter
(logga in för att koppla)

citgot

Medlem
Letar fortfarande efter en bra digitalkamera och har nu fått upp ögonen för Nikon Coolpix 5700 eftersom den verkar kosta mindre än jag tidigare har trott.

Är det någon som har några bra/dåliga erfarenheter av den kameran? Är den idag värd begagnatpriser på ca 3000 kr?

Jag har fått ett erbjudande om en Coolpix 5700 inklusive allt original och ett Sandisk 128 Mb för 3000 kronor blankt. Är detta värt det tycker ni som har använt er av kameran? Får man bättre kameror för samma pris? (Såg att en likadan säljs på här på fotosidan för 3500 kr också)

Tacksam för synpunkter, det är ju svårt att hitta en 5700 i affärerna nu så att man får testa den innan man köper.

ÄH, såg att det mesta redan fanns besvarat i tidigare trådar. Denna tråd kan låsas om admin vill.

Senast ändrad:
För 3000kr så är det ett väldigt bra pris! Enda nackdelarna med kameran som jag vet är AF-relaterade, svårt i mörker samt att den är lite seg. Man får mycket i ett litet format.

(Såg att en likadan säljs på här på fotosidan för 3500 kr också)

Det är jag som annonserar den för 3500...
Jo jag är supernöjd med den om jag tänker på att det ju faktiskt är en kompaktkamera. Det är ingen actionkamera med tanke på slutarfördröjningen, men jag är på det hela väldigt nöjd med den. Bra närgräns, hög upplösning + möjlighet att jobba i RAW. Sen tycker jag den varit enkel att förstå i menyerna efter en stund i manualen och många manuella möjligheter om man vill ha mer än enbart en p&s.
Lycka till!

Ja, det låter ju hyfsat. Men när ni säger att den är seg - hur menar ni då? Är det så segt att man går och irriterar sig då det? Läst de gamla trådarna (som jag glömt läsa innan jag startade denna tråd) och de verkar också ta upp segheten som en stor nackdel och istället förorda A1, A2 eller 7i t.ex. Då kanske 3000 kr inte är ett så bra pris som det först verkar. Eller målar jag fan på väggen nu och har fått en felaktig uppfattning om att 5700 är en ganska gammal och dålig kamera jämfört med t.ex. enklare, nyare kameror som t.ex. Z3, s1 IS eller fz-3?

Jag har en 5700...om jag visste vad jag vet idag hade jag aldrig skaffat den. NÄR man lyckas så blir det bra bilder. Autofokusen är rena skämtet...för att inte nämna den manuella fokusen. Omöjlig att ta tex sport/actionbilder...om det nu inte är blixtrande solsken...Det positiva med 5700 är att den tar mycket bra macrobilder.

Jag har nu en D70 och använder inte 57:an längre.Har kanske blivit en aning bortskämd.

Tack för informationen. Det har varit värdefullt och det verkar ändå finnas mer prisvärda kameror där ute... är dock inte helt ointresserad av den ändå, men skall ta mig en riktig funderare tills nästa erbjudande dyker upp.

ANNONS
Götaplatsens Foto