Annons

Cypern, behöver fototips!

Produkter
(logga in för att koppla)

Arne S

Aktiv medlem
Hej alla resglada!!
På måndag morgon, 7/4, åker jag till Cypern eller närmare bestämt till Ayia Napa.

Har ni några bra tips om utflyktsmål, fotoobjekt eller annat intressant? Bra att veta/tänka på?
Jag åker med jobb så jag lär inte ha så mycket tid över, dock har vi lördagen avsatt för utflykt. Där jag är en av två delansvariga...;)

Så...shooot. Ge mig så många bra tips ni kan. Om allt!
(Kommer att hålla oss på den grekiska delen av ön)

/Arne
 

kiwawa

Aktiv medlem
Cape Greco (Europas sydostligaste punkt) för vykortsbilder, gränsposteringen (om den finns kvar?) vid Famagusta för dokumentära bilder och "kyrkan" i Protaras för arkitekturbilder.
 

iBoat

Aktiv medlem
Cape Greco är ett bra tips, bara 10 min med moppe från Aiya Napa.

Annars är väl Afroditeklippan en av de mest fotograferade platserna på Cypern. Kan förstås bli ett trist motiv då man sett det hundratals gånger, men i tidig gryning eller vid solnedgång och kameran på stativ med flera sekunders exp. tid kan det säkert bli snyggt och mystiskt.

Troodosbergen kan också vara värt ett besök.

Trevlig resa!

(Ska själv dit i Maj)
 

Arne S

Aktiv medlem
Tack för tipsen!

Får väl se vad vi hinner med därnere. Det där med mopedtur har vi snackat om, kan ju bli en trevlig utflykt.

/Arne
 

madsochmarja

Aktiv medlem
Prov att komma med utt på en båt, kan man komma närmre gränsen och på riktiga bilder på Spökstaden Farmagusta, ett annat tip e och köpa med en lite undervattenskamera, finns spändande saker under vattnet på Cypern.

Aiya Napa e ju en Party stad, så ett stativ och lite långtidsexponeringar kan ge mycket.

BTW så HATAR jag Aiya Napa.

Bara fulla Engelskmän som håller en vaken hela nattan och får gatorna att lukta spyor :-(
 

iBoat

Aktiv medlem
madsochmarja skrev:
Prov att komma med utt på en båt, kan man komma närmre gränsen och på riktiga bilder på Spökstaden Farmagusta, ett annat tip e och köpa med en lite undervattenskamera, finns spändande saker under vattnet på Cypern.

Aiya Napa e ju en Party stad, så ett stativ och lite långtidsexponeringar kan ge mycket.

BTW så HATAR jag Aiya Napa.

Bara fulla Engelskmän som håller en vaken hela nattan och får gatorna att lukta spyor :-(
Under de senaste 15-20 åren har Aiya Napa vuxit så pass att inom staden finns både lugna delar och partykvarter. Man behöver ju inte befinna sig i centrum där det värsta nattlivet finns.

Hade jag varit 20 år yngre hade jag nog inte skrivit detta :)
 
ANNONS