Annons

döda pixlar

Produkter
(logga in för att koppla)
Köpte en Nikon Coolpix 885 för att ha en extra kompakt digitalkamera. Har en röd coh en grön död pixel...

Jaja cyberphoto var snabba att leverera i alla fall :) Tog 24 timmar. Trist att hitta döda pixlar bara...

/Patrik

Min coolpix 885 har/hade precis samma problem.

Jag kontaktade cyberphoto för ca 2 veckor sedan och det var inga problem att få en ny. Väntar dock fortfarande på kameran då posten har krånglat.

Ok,

Jag har skickat ett mail till Cyber.

Tack för era svar!

Förresten, blev din 885 varm? Min blir varm efter bara några minuter...

Mvh, Patrik

Det går knappt att tillverka 100% perfekta CCD-kretsar. De flesta har några döda pixlar, men mjukvara i kameran ger dem samma värde (eller medelvärde) från intilliggande pixlar så de 'kamofleras'.

Det går knappt att tillverka 100% perfekta CCD-kretsar. De flesta har några döda pixlar, men mjukvara i kameran ger dem samma värde (eller medelvärde) från intilliggande pixlar så de 'kamofleras'.

Well, perhaps, but if I pay good money for a camera I will NOT accept dead pixels from the outset. Punkt slut!:)

MVH, Duncan

Linmajon skrev:

De flesta kameror har i idag lång livslängd på CCD-plattorna. Själv skulle jag vilja uttrycka mig att i princip alla sådana som skeppas iväg fungerar till 100%, att de sedan går sönder är en annan sak.

Och på en helt ny digitalkamera skall det absolut inte godtas. Inom garantitiden skulle jag lätt bytt ut kameran om något liknande hände mig.

ANNONS
Götaplatsens Foto