Annons

D200 och fjärrutlösare

Produkter
(logga in för att koppla)

Ludwig100_1

Aktiv medlem
Skulle prova min fjärrutlösare som jag använt till min D70, men i menyn är det valet "skuggat" i menyn i D200:an. Är det något annat man ska aktivera?

Ludwig100_1 skrev:
Skulle prova min fjärrutlösare som jag använt till min D70, men i menyn är det valet "skuggat" i menyn i D200:an. Är det något annat man ska aktivera?

Ratt som Peter skriver, det fungerar ej. Det blir att handla en MC-30, MC-36 eller liknande.

// Maxe

Det finns piratversioner som kostar runt en 150kr. Det enda de kan göra är att lösa ut och om man vill "hålla inne" utlösaren i bulb-läge. Dock är det alltid sladd som gäller till 200. Eller så sätter man tajmern. Piratversionerna har av någon anledning kontakten på fel håll så det är lite jobbigt att få i den men det funkar.

Hmm.. är det så illa?! Undrar varför Nikon har skalat bort en sån bra funktion i D200! Jag använde den ofta till D70. Då får någon snabbt uppfinna en trådlös variant som man stoppar in i "trådutlösaren" :)

Jo det är ju sant men då är det just en sändare och mottagare man pratar om. Man kan även köpa en WT-3 och styra den på det sättet. Då kan du få betala hela 6500kr istället :D

Batterimannen säljer ADIDT M1. Det är en enkel fjärutlösare (halv nertryckt sätter den igång AF och mätning, i botten så trycker den av, kan även låsas).

ANNONS
Götaplatsens Foto