Annons

D2xs problem?..

Produkter
(logga in för att koppla)
hmm... har en kompis som precis införskaffat en d2xs
men han upplever att den är okänslig på ljuset?..
vi fottade ifrån mitt kök lite fåglar.. ja med min d50 o han med sin d2xs.. min reagerar o leverar bra bilder medans hans måste gå ner på sådana tider att bilderna blir helt oskarpa?.. 1000/delsek finns inte på kartan oavsett ljus?!! medans min bara funkar med samma objektiv..
han hade före denna en d200 som funka hur bra som helst utan problem o han ringde nu nikon/support som hade ett likadant objektiv liggandes som support provade både på d2xs och på en d200 som han hade till hands o upplevde samma som min kompis hade problem med !!!.. så nu skulle support på nikon lägga ner lite energi på de här o se vad som är problemet?!!..om det nu är ngt problem... kanske bara ngn inställning i djungeln?!!

upplever ni ngt av det här?... eller är det handhavande problem?..

/Dennis
 
Det du nu beskriver säger ingenting, vi vet inte vilka isotal och mätmetod som är valda i repektive kamera.
Mikael
 
är inte så haj..

dumt av mig o ge mig in i det här.. kan ju inte alls
speciellt inte hans kamera.. men faktum är att med samma typer av ljusmätning o fokus.alt o med lika iso (100-400) och med samma objektiv
som bara inte funkar.. men som funka klockrent med d200án ska ta reda på exakt hur han har inställt så blir det kanske lite lättare...

/Dennis
 
ANNONS