Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D30 vs D60, S2, D100
- Trådstartare jns
- Start datum
felle
Aktiv medlem
Jag testade en D100 igår och var mycket imponerad. En sak störde mig dock och det var den lilla sökarbilden. Detta måste vara pga den lilla sensorn men jag har inte läst något om detta någonstans. Stor skillnad mot min F80 alltså. Är det så på de övriga i denna klass?
Kanske inte så konstruktivt inlägg kanske, men något jag undrar över.
I övrigt tror jag inte att du kommer bli missnöjd med någon av dem vad jag har läst och hört.
MVH Felix Rådberg
Kanske inte så konstruktivt inlägg kanske, men något jag undrar över.
I övrigt tror jag inte att du kommer bli missnöjd med någon av dem vad jag har läst och hört.
MVH Felix Rådberg
Jeppe
Aktiv medlem
www.dpreview.com heter stället du letar efter
Linmajon
Aktiv medlem
Ja. Jag tycker dock D60 har lite större sökarbild. Detta talas det väldigt lite om av någon anledning. Väldigt svårt att hitta info om detta. Mattskivan är förstås lika liten som sensorn. Man tycker att det borde gå att kompensera med viss förstoring i okularet.vad vet jag?felle skrev:
En sak störde mig dock och det var den lilla sökarbilden. Detta måste vara pga den lilla sensorn men jag har inte läst något om detta någonstans. Stor skillnad mot min F80 alltså. Är det så på de övriga i denna klass?
julgus
Aktiv medlem
Hej
samtliga har mindre sökarbild än de analoga motsvarigheterna. Detta beror på att man maskat av pga 1.5x brännviddsförlängningen. Detta är inte bra men en vanesak.
Med vänlig hälsning
Johan
www.motljus.com
samtliga har mindre sökarbild än de analoga motsvarigheterna. Detta beror på att man maskat av pga 1.5x brännviddsförlängningen. Detta är inte bra men en vanesak.
Med vänlig hälsning
Johan
www.motljus.com
martinl
Aktiv medlem
Linmajon skrev:
Man tycker att det borde gå att kompensera med viss förstoring i okularet.vad vet jag?
Visst går det att kompensera, det är bara att minska fokallängden på sökarokularet och därmed öka förstoringen. Om man inte samtidigt byter okularkonstruktion så förlorar man då tyvär också en del "eye-point", dvs du måste hålla ögat närmare okularet för att kunna se hela bilden. Antagligen hade det blivit för dyrt att konstruera nya okular enbart till digitalkamerorna.
/Martin