Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D300 ska jag slå till?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var nytt för mig! Har du någon källa på det?
Jodu "AFFE", träffade en yrkesfotograf när jag var på Rydskroten i somras, han ägde en av dom första och en av dom sista D700:eek:rna och hade undrat varför det var sån stor skillnad på dessa två. Han hade börjat forska och fick som svar att sensorn hade uppgraderats och förbättrats efter hand. Tittar man på Sonys 16mp sensor så är den vad jag förstår inne på 4:e generationen, 24mp sensorn (aps-c) inne på 2:a generationen och 24mp FF sensorn inne på 3:e generationen. Har även för mig att 12.5 mp (aps-c) sensorn som fortfarande tillverkas är inne på 6:e generationen. Man gör hela tiden små förbättringar och uppgraderingar av sensorerna. Såg förressten på Nikonrumours att sensorn i D5200 var tillverkad av Toshiba efter en isärplockning av kameran.........................

ANNONS
Götaplatsens Foto