Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D350 - D5

Produkter
(logga in för att koppla)
Inte jädra plastig, men det är inget metallhus. Fast det tror jag inte 350 heller har som stomme.

Jadu, min åsikt är att husen är ungför lika när det kommer till bildkvalité eventuellt så får du ut lite mera med 8 iställt för 6, sedan är frågan hur många bilder som räddats från skakningsoskärpa med AS.

Mitt råd blir som vanligt: Gå ned till butiken och klämm och kän på båda. Försök pressa biträdet till att ta fram batterierna så att du kan knappa runt lite i menyerna. Det pratas lite om det på fotosidan, men en perfekt kamera med korkade menyer blir värdelös. Jrf med Eriksson telefoner i slutet av 90-talet.

Om man jämför byggkvalitén mellan 350D och Dynax 5D så vinner Minoltan med hästlängder, Jag funderade på 350D eller D5D med, sen gick jag till en lokal fotoaffär och kollade på dom båda två, sen var det ett enkelt val.

Om D5D är plastig så är nog 350D byggd med ica-kassar.

Kan inte riktigt hålla med dig Anders i din jämförelse, 350D kontra D5D:s plastighet. Jag har själv 350D och har testat en kompis Minolta, enligt mig handlar det om två olika känslor i plasten. Vilken av dem som är plastigast kan ingen annan än du bedömma, då det är högst subjektivt. Mitt tips är att du testar båda i butiken innan du bestämmer dig.

/Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto