Annons

D60 fundering

Produkter
(logga in för att koppla)

tager

Aktiv medlem
Hej!

En liten fundering. Lyckades få medelandet "FEL" på LCDn på en D60, eftersom den är inställd på engelska och så förstod jag att det inte var något "fel" men lyckades inte komma på någon bra översättning till en eventuell förkortning. Någon som vet vad det betyder?

Det dyker upp när man har kameran inställd på något av de "kreativa moderna" och fällt upp blixten. Trycker man då på "*" så flashar blixten en gång sen står det "FEL".

Mvh Pontus

Flash exposure lock

Om du trycker ner * knappen så skjuter du en blixt utan att ta ett kort, då har du "FEL" under en tid eller så länge du håller nere knappen.

Detta är en bra finess då du då kan "låsa" exponering med blixt och komponera om.

Innan jag köpte studioblixtar och en blixtmätare så använde jag en EX550 och två små slavblixtar, löste ut allt med * och tog sedan kortet. Kameran kompenserade då effekten i 550EX:en så det blev bra.

Har dock inte sett att det står FEL i displayen.....

Ah, då förstår jag lite mer!

Tack för (snabbt!) svar :)

Det är firmware 1.0.2 jag har, har du någon annan kanske det skiljer om det står "FEL" eller inte

Senast ändrad:
Hej

Har 1.0.2.

Har dock inte använt FEL på D60 utan på den D30 jag hade tidigare.

Det är dock fullt möjligt det stod fel då också, la dock inte märke till det.

Ang blixtuppsättningen jag då hade var två paraplyer och hållare köpta på Photax och sedan ljuskänsliga utlösare till dessa.

Fungerade bra.

Roine

ANNONS
Götaplatsens Foto