Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70 och sladdlös SB800

Produkter
(logga in för att koppla)

partystarter

Aktiv medlem
Hej alla ni som vet!

Har trassel med min SB800 när den skall skjuta synkade blixtar sladdlöst från D70:n. Vilka inställningar skall blixten och kameran ha för att det skall lira? Fick det demonstrerat i affären när jag köpte blixten men manualen blir jag inte klok på och har därför inte hittat tillbaka. Är kanske något paj eller är det bara "skit bakom spakarna"?

Var inte rädda för att beskriva det hela som om ni talade med en femåring, på det sättet kan jag nämligen sålla sådan information som jag redan vet istället för att försöka luska ut det som jag inte har en aning om.

Tacksam för svar!

Välj commanderläge i kamerans meny.

Fäll upp interna blixten.

Starta SB-800

Håll in SEL ett par sekunder tills fönstret med "de talande blixtarna" kommer fram.

Tryck SEL igen så OFF blir markerat

stega ner till "remote"

Håll inne SEL och kontrollera att den står på CH 3 och GROUP A - om inte välj dessa.

Klart att plåta trådlöst som t.ex här:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=438801

ANNONS
Götaplatsens Foto