Annons

D7000: Begagnad eller ny?

Produkter
(logga in för att koppla)

Phroggyy

Ny medlem
Hej,

Jag har nu tänkt uppgradera mig från min Nikon D3000 till en D7000 av ett antal anledningar. Det jag nu undrar om man ska köpa den begagnad eller ny, är det värt 2000 extra att få den ny, eller går det lika bra med en begagnad?

Vad tycker ni, och vad har ni för erfarenheter av att köpa begagnade kameror?

Tja jag täntke köpa en D7000 begagnad men i slutändan var det inte så stor skillnad, 150 euros bara. Tänkte det var värt 150 euro för ett nytt kamerahus. Så jag har så sent som idag köpt ett D7000 kamerahus nytt.

Jag sprängde ändå min budget genom att välja en D7000 överhuvudtaget, siktade in mig på en D90 först... Men jaja. nu ska det letas fynd i begagnat sektionerna efter ett objektiv.

Har ingen erfarenhet av att köpa begagande kameror heller, så ännu en orsak till att det kändes tryggare med nytt...

Hej!

Jag har nyligen köpt mig en ny D7000, uppgraderade från en Sony A300. Åh jädrar sicket lyft!! jag är inte längre rädd för ISO >800!! ;-)

Jag tycker att du ska satsa på en ny.

Mvh Henrik

Eller så kan man göra som så att man köper en begagnad som är som ny :) jag bytte in min D7000 mot en D700. Min D7000 hade både garanti & 3års check & clean kvar,såg dessutom ut som ny.

Så jag tycker inte det är fel att köpa begagnat beroendes på vad det är för objekt. Man kan spara sköna tusenlappar att lägga på optik istället.

Eller så kan man göra som så att man köper en begagnad som är som ny :) jag bytte in min D7000 mot en D700. Min D7000 hade både garanti & 3års check & clean kvar,såg dessutom ut som ny.

Så jag tycker inte det är fel att köpa begagnat beroendes på vad det är för objekt. Man kan spara sköna tusenlappar att lägga på optik istället.

Okej, jag tror nog att jag ändå satsar på begagnat, speciellt som jag tycker ingen hittills riktigt har lagt fram ett bra argument till varför man ska köpa ny, så tack så mycket!

ANNONS
Götaplatsens Foto